ثبت نام

همه چیز درباره سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

۳۳ fajr festival – parsnava
ب

همه چیز درباره سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

پارس نوا: سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از ۲۰ دی‌ماه تا ۲۹ دی‌ماه در شش سالن مختلف برگزار می‌شود.

اجراهای جشنواره موسیقی فجر مانند سال‌های گذشته شامل بخش‌های متفاوتی نظیر موسیقی پاپ، سنتی، کلاسیک و … است.

تالار وحدت، سالن رودکی، برج آزادی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد و سالن ایرانیان سالن‌های برگزاری هستند که میزبانی این جشنواره را بر عهده دارند. نام سالن تازه تأسیس ایرانیان نیز امسال در کنار نام دیگر سالن‌های میزبان قرار گرفته است. در هر روز از این جشنواره هر یک از این سالن‌ها چند اجرای متفاوت را شاهد خواهند بود و هر روز طیف وسیعی از مخاطبان حوزه‌های مختلف موسیقیایی می‌توانند به اجرای موسیقی مورد علاقه خود بنشینند. در ادامه به شرح اجراهای این ده روز می‌پردازیم.

۲۰ دی‌ماه / تالار وحدت

تالار وحدت نخستین اجرای جشنواره‌ای خود را در بیستمین روز دی‌ماه تجربه می‌کند و در این روز از دو کنسرت میزبانی خواهد کرد. سئانس نخست این تالار به ارکستر چکاوک به سرپرستی رضا شایسته تعلق دارد. پس از ارکستر چکاوک نوبت به دومین اجرای این شب می‌رسد. ساعت ۲۱:۳۰ نوبانگ مهر روی صحنه می‌رود و در آن عبدالحسین مختاباد به‌عنوان خواننده به سرپرستی محسن حسینی به ارائه برنامه خواهد پرداخت.

۲۰ دی‌ماه / سالن رودکی

کمی آن‌طرف‌تر از تالار وحدت، تالار رودکی اجراهای جشنواره‌ای خود را با ارکستر نیلپر آغاز می‌کند. ساعت ۱۸:۳۰ ارکستر نیلپر به رهبری نوید گوهری برای نخستین بار به نمایندگی از فستیوال موسیقی معاصر تهران در جشنواره فجر شرکت می‌کند. این ارکستر در اجرای جشنواره‌ای خود چهار قطعه برای مخاطبانش می‌نوازد. این چهار قطعه به آهنگسازی جان آدامز، گیا کانچی، هوشیار خیام و ساموئل باربد است. پس از اجرای گروه نیلپر گروه کر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی روی صحنه می‌رود و با مخاطبانش دیدار می‌کند.

۲۰ دی‌ماه / برج آزادی

فضل‌الله دهقان که یک آهنگساز و نوازنده کمانچه مازندرانی است در روز نخست سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گروهش را در برج آزادی روی صحنه می‌برد. گروه موسیقی “نیما” در سئانس نخست موسیقی مازندرانی خود را به اجرا درمی‌آورد. سئانس دوم ۲۰ دی‌ماه در برج آزادی از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود و نوبت به شنیده شدن موسیقی کردستان می‌رسد. گروه موسیقی “ژی” به سرپرستی شاهین شهباز پور به اجرای موسیقی این ناحیه خواهد پرداخت.

۲۰ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

“جز و شهر” پروژه هنرمندی اتریشی برای سی و سومین جشنواره فجر است. میشایل کاهر در روز اول جشنواره موسیقی فجر سال جاری آثاری را در جهت شناساندن شهر گراتس به‌عنوان پایتخت کشور اتریش، در فرهنگسرای نیاوران به اجرا درمی‌آورد. ساعت ۲۱:۳۰ در همین فرهنگسرا گروه موسیقی تریوی وایلداسترینگز و مهیار طریحی روی صحنه حاضر می‌شوند. این گروه در سال ۲۰۱۴ در لیوبلیانا شکل گرفته است و تجربه اجراهای متفاوتی را دارد.

۲۰ دی‌ماه / سالن ایرانیان

سالن ایرانیان که برای نخستین بار جزء میزبانان اجراهای جشنواره موسیقی فجر است، کنسرت‌های خود را از روز بیست دی‌ماه آغاز می‌کند. اجراهای بخش پاپ جشنواره با کنسرت مهدی جهانی آغاز می‌شود. مهدی جهانی اولین تجربه حضور خود را در این جشنواره ساعت ۲۲:۰۰ رقم می‌زند.

۲۰ دی‌ماه / برج میلاد

امسال برج میلاد تهران تنها از یک اجرا میزبانی می‌کند. علی زند وکیلی اجرای زمستانی خود را در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند. “فصل زرد” نام جدیدترین قطعه از این خواننده است که چندی پیش وارد لیست قطعات جدید منتشرشده، شد.

۲۱ دی‌ماه / تالار وحدت

ارکستر ملی ایران اجرای جشنواره‌ای خود را در تاریخ بیست و یکم دی‌ماه برگزار می‌کند. در سئانس نخست این روز ارکستر ملی به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی روی صحنه تالار وحدت می‌رود. آخرین کنسرت ارکستر ملی “حدیث فراری” بود که به خاطر همدردی با زلزله‌زدگان غرب کشور به تعویق افتاد. در سئانس دوم تالار وحدت به هند می‌رود. شهید پرویز خان که دارنده‌ جوایز قابل‌توجهی ازجمله جایزه “پادما شیری” از دولت هند و “جایزه آکادمی سانگیت ناتاک” است، ساعت ۲۱:۳۰ روی صحنه می‌رود.

۲۱ دی‌ماه / سالن رودکی

گروه موسیقی “تریو اکشیکلن” از مغولستان به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر می‌آید. این گروه موسیقی بیشتر به موسیقی معاصر مغولستان پرداخته است و با سازهای مغولستان و تکنیک‌های آوازی آسیای مرکزی موسیقی خود را در سالن رودکی ارائه می‌کند. این سالن در قسمت دوم برنامه این روز خود به میزبان گروه موسیقی “صنم” می‌رود. حسام اینانلو نوازنده سنتور، سرپرست گروه صنم است و مظفر شفیعی در این شب به خوانندگی خواهد پرداخت.

۲۱ دی‌ماه / برج آزادی

ساعت ۱۸:۳۰ مخاطبان موسیقی گیلان به برج آزادی می‌آیند تا به تماشای گروه “دیلمون” بنشینند. گروه موسیقی دیلمون در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با قطعاتی کوهستانیاز حاضران پذیرایی کرد. این بار این گروه موسیقی در تاریخ بیست و یکم دی روی صحنه حاضر خواهد شد.

۲۱ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

اجراهای بیست و یکم دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران به بانوان اختصاص دارد. در این روز دو گروه “کیدی” و “ین دنگ” برای مخاطبانشان کنسرت برگزار خواهند کرد. گروه موسیقی “کیدی” به سرپرستی رومینا تنی موسیقی از هرمزگان می‌آورد و در ادامه ساعت ۲۰:۰۰ گروه “ژن دنگ” با سرپرستی آرزو بابادی روی صحنه می‌رود.

۲۱ دی‌ماه / سالن ایرانیان

در دومین روز جشنواره موسیقی فجر سالن ایرانیان در دو سئانس ۱۹ و ۲۲ به موسیقی پاپ می‌پردازد. مهدی یراحی که آخرین کنسرت خود را با عنوان بیست‌ویک روز بعد در همین سالن برگزار کرده بود، در سئانس نخست این شب روی صحنه می‌رود. سئانس دوم نوبت به اجرای امید حاجیلی می‌رسد. حاجیلی که کنسرت‌هایش به پرانرژی بودن معروف است، این بار در جشنواره فجر با مخاطبانش دیدار می‌کند.

۲۲ دی‌ماه / تالار وحدت

اولین جمعه جشنواره موسیقی فجر ارکستر پارس به اجرای برنامه می‌پردازد. رهبری ارکستر پارس را ناصر نظر عهده‌دار است. ساعت ۲۱:۳۰ پس اجرای ارکستر پارس، در همین تالار اردوان کامکار با گروه سنتور نوازی معاصر روی صحنه می‌رود.

۲۲ دی‌ماه / سالن رودکی

گروه کر ارکستر سمفونیک تهران روز جمعه به رهبری رازمیک اوهانیان در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. کر ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای جشنواره‌ای خود تمامی سلایق را در نظر گرفته است و برنامه خود را در دو قسمت ارئه می‌کند. در قسمت نخست آثاری کلاسیک و در قسمت دوم قطعاتی فولکلور از نقاط مختلف کشورمان اجرا می‌کند. گروه موسیقی “یاربانگ” نیز در همین روز به اجرا می‌پردازد. ساعت ۲۱:۳۰ در سالن رودکی این گروه به سرپرستی و نوازندگی حامد زند و خوانندگی پوریا اخواص به اجرا می‌پردازد.

۲۲ دی‌ماه / برج آزادی

اولین سئانس این روز از جشنواره در برج آزادی به موسیقی جنوب ایران اختصاص دارد. پس از اجرای موسیقی جنوب، آزادی به شب موسیقی بلوچستان می‌رود و مخاطبان این موسیقی به اجرای “آوای دل” می‌نشینند.

۲۲ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران اجراهای خود را با موسیقی ایتالیا ادامه می‌دهد. در این روز مارکو بیزلی، خواننده، بازیگر و نویسنده در سئانس نخست روی صحنه حاضر می‌شود. این خواننده در سال ۲۰۱۳ آلبوم موسیقی “داستان نیمه‌شب” را منتشر نموده و تجربه زیادی با گروه آکوردون در زمینه تولید آلبوم دارد. اجرای دوم این روز متعلق به “خانه درام چین” و گروه “لیان” محسن شریفیان است.

۲۲ دی‌ماه / سالن ایرانیان

دو سئانس کنسرت این شب در سالن ایرانیان به یک خواننده پاپ اختصاص دارد. در بیست و دوم دی حامد همایون با مخاطبانش دیدار می‌کند. این خواننده پاپ در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار اجرای جشنواره خود را تجربه نمود و امسال نیز طی دو سئانس برای دومین بار در این جشنواره شرکت می‌کند.

۲۳ دی‌ماه / تالار وحدت

در چهارمین روز جشنواره موسیقی ترکیه به تالار وحدت می‌آید. ارکان اوگر اولین آلبوم خود را با نام “بدون پرده” منتشر نمود و تجربه موفق تک قطعه فیلم “اسکیا” را دارد، وی در ادامه با اسماعیل حکی، نوازنده گیتار کلاسیک و الکتریک و باغلاما، به همکاری پرداخته و “دیدار با ناشناخته‌ها” نام جدیدترین آلبوم آن‌ها است. این دو هنرمند در ۲۳ دی روی صحنه می‌روند. در سئانس دوم “رستاک” در این تالار به اجرا می‌پردازد.

۲۳ دی‌ماه / تالار رودکی

گروه آوازی تهران که برگرفته از گروه‌های موسیقی آکاپلای غربی است و تاکنون موفق به کسب مدال در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی شده در این روز کنسرت خود را برگزار می‌کنند تا پس از آن‌ها نوبت به گروه “سرشک” به سرپرستی یحیی علوی و مهدی سالاری برسد.

۲۳ دی‌ماه / برج آزادی

“سورنای” گروه موسیقی است که در این روز به اجرا خواهد پرداخت. سورنای موسیقی از لرستان می‌نوازد. سئانس دوم در برج آزادی از ساعت ۲۱:۳۰ آغازشده و موسیقی ترکمن به گوش می‌رسد. در این سئانس مخام چلر روی صحنه می‌رود.

۲۳ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

خومه کتمه با “نفس” موسیقی از کشور اسپانیا به گوش مخاطبان می‌رساند. پس از شنیده شدن موسیقی اسپانیا در قسمت اول این شب، فرهنگسرای نیاوران به میزبانی ارکستر بادی تهران می‌رود. رهبری ارکستر بادی تهران را جاوید مجلسی و سرپرستی آن را سینا ذکایی عهده‌دار است.

۲۳ دی‌ماه / سالن ایرانیان

سالن ایرانیان کنسرت‌های خود در دو سئانس ۱۹:۰۰ و ۲۲:۰۰ برگزار می‌کند. محمد علیزاده این روز طی دو سئانس با مخاطبانش دیدار می‌کند. او که چندی پیش رکورددار برگزاری کنسرت شده بود، سال گذشته در آخرین روز جشنواره دو سئانس به اجرای آثارش پرداخت.

۲۴ دی‌ماه / تالار وحدت

“آیسو” در روز یکشنبه موسیقی کلاسیک را در تالار وحدت می‌نوازد. ارکستر سمفونیک ایران/ اتریش از سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرده است. این ارکستر تاکنون در چندین فستیوال شرکت کرده و در مناسبت‌های رسمی در سفارتخانه‌های کشورهای مختلف به اجرا پرداخته است. در سئانس دوم این روز ارکستر مهر به رهبری ناصر ایزدی روی صحنه می‌رود. امیر رفعتی و محمد صرفه‌جو به‌عنوان خواننده در این ارکستر حضور دارند.

۲۴ دی‌ماه / سالن رودکی

اجرای کر فیلارمونیک ایران در روز ۲۴ دی‌ماه رقم می‌خورد. کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی نژاد در تالار رودکی روی صحنه می‌رود. در سئانس دوم گروه موسیقی امیر جاهد به سرپرستی بهرام ساعد به اجرا خواهد پرداخت.

۲۴ دی‌ماه / برج آزادی

امیر شکاری موسیقی بوشهر را با “نیمه” به گوش می‌رساند. ساعت ۱۸:۳۰ برج آزادی میزبان نیمه می‌شود تا علاقه‌مندان به تماشای اجرای موسیقی بوشهر بنشینند. بین اجراهای برج آزادی وقفه نمی‌افتد و پس از موسیقی بوشهری، موسیقی آذربایجان طنین‌انداز می‌شود عاشیق لار اجراکننده موسیقی آذربایجانی خواهد بود.

۲۴ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

کوارتت کلنکه از آلمان به سی و سومین جشنواره موسیقی فجر می‌آید. اعضای کوارتت کلنکه را چهار موسیقی دان تشکیل می‌دهند، آن‌ها در بیشتر رویدادهای موسیقی آلمان‌ مانند جشنواره‌ی موسیقی مکلنبرگ‌وارپامرن، جشنواره موسیقی اشلسویگ‌هولشتاین جشنواره موسیقی راینگائو، جشنواره تابستانی کیسینگن و جشنواره موتزارت وورتسبورگ و ساکسونی شرکت داشته‌اند. پس از سئانس نخست این روز نوبت به دو نوازی می‌رسد. در سئانس دوم فرهنگسرای نیاوران، هادی منتظری و مسعود حبیبی به دو نوازی می‌پردازند.

۲۴ دی ماه / سالن ایرانیان

سئانس نخست اجراهای پاپ این روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، به زانیار خسروی اختصاص دارد. تازه‌ترین تک قطعه این خواننده مربوط به پروژه ایهام است و “حال من” نام دارد. سینا شعبان خانی، خواننده تازه عرصه پاپ که چندی پیش فعالیت‌های خود را در زمینه اجرای صحنه‌ای آغاز کرده، سئانس دوم اجرای پاپ این شب را برگزار می‌کند.

۲۵ دی ماه / تالار وحدت

ارکستر ملی در ششمین روز جشنواره در تالار وحدت به اجرا می‌پردازد. فریدون شهبازیان رهبری ارکستر ملی را عهده دار است و محمد معتمدی به عنوان خواننده این ارکستر را همراهی می‌کند. “سور” در سئانس دوم این روز روی صحنه حاضر می‌شود. در این کنسرت حسام الدین سراج و مجید مولانیا به اجرا می‌پردازند.

۲۵ دی ماه / سالن رودکی

در سئانس نخست تالار رودکی برگزیدگان جشنواره جوان روی صحنه می‌روند و به ارائه آثار موسیقیایی می‌پردازند. سال گذشته نیز برگزیدگان جشنواره جوان در دو بخش دستگاه ماهور و همایون نواختند. پس از شنیده شدن برگزیدگان جشنواره جوان موسیقی شش اقلیم برای مخاطبان اجرا خواهد شد.

۲۵ دی ماه / برج آزادی

گروه موسیقی “جالبوت” از موسیقی جنوب ایران می‌نوازد. گروه جالبوت که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ در بندرعباس آغاز کرده و اجراهای مختلفی داشته است، امسال تجربه حضور در جشنواره موسیقی فجر را خواهد داشت. ابراهیم علوی سئانس دوم در برج آزادی روی صحنه می‌رود و موسیقی از جنوب ارائه می‌کند.

۲۵ دی ماه / فرهنگسرای نیاوران

در اولین سئانس فرهنگسرای نیاوران “بینتا ساسو” به اجرا می‌پردازد و پس از آن نوبت به گروه “پرنیا” می‌رسد. علی جهاندار خواننده این گروه است و حسین پرنیا سرپرستی و آهنگسازی پرنیا را برعهده دارد.

۲۵ دی ماه / سالن ایرانیان

بهنام بانی خواننده پاپی که سال جاری فعالیت خود را در زمینه اجراهای صحنه‌ای آغاز کرده است، امسال برای نخستین بار حضور در جشنواره را تجربه می‌کند. بانی طی دو سئانس در سالن ایرانیان در قالب جشنواره موسیقی فجر با مخاطبانش دیدار می‌کند.

۲۶ دی ماه / تالار وحدت

سبکی از موسیقی مردمی به نام فادو در تالار وحدت شنیده می‌شود. در بیست و ششم دی ماه ریکاردو ریبرو که یک هنر مند پرتغالی است موسیقی خود را در این سبک ارائه می‌کند. پس از اجرای ریبرو پرتغالی مخاطبان به تماشای اجرای ارکستر نغمه باران می‌نشینند. نزهت امیری رهبر این ارکستر است و علی امیر قاسمی در این کنسرت خواهد خواند.

۲۶ دی ماه / تالار رودکی

در بیست و ششم دی ماه دو ارکستر مجلسی ایران و ارکستر صدا و سیما در تالار رودکی به اجرا می‌پردازند. منوچهر صهبایی رهبری ارکستر مجلسی ایران را عهده دار است و ارکستر صدا و سیما را سهراب کاشف رهبری می‌کند.

۲۶ دی ماه / برج آزادی

ساعت ۱۸:۳۰ در برج آزادی “گام” روی صحنه می‌رود و مخاطبان گوش به موسیقی آن‌ها می سپرند. پس از گام گروه موسیقی “داتار” در سئانس دوم اجرا خواهد داشت. داتار به سرپرستی اشکان فلاحتگر نخستین کنسرت رسمی‌اش را در سی وسومین جشنواره موسیقی فجر تجربه می‌کند.

۲۶ دی ماه / فرهنگسرای نیاوران

در بیست و ششمین روز دی ماه فرهنگسرای نیاوران تنها در سئانس دوم از اجرای موسیقی فجر میزبانی می‌کند. ساعت ۲۱:۳۰ گروه موسیقی وحید اسداللهی برنامه خود را اجرا خواهد کرد. وحید اسداللهی نوازنده نقاره است و از چهره‌های موسیقی آذری به حساب می‌آید.

۲۶ دی ماه / سالن ایرانیان

دو گروه موسیقی که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند به جشنواره فجر می‌آیند. در سئانس ابتدایی این روز، گروه موسیقی ماکان با مخاطبان خود دیدار می‌کند و در سئانس دوم گروه موسیقی پازل که متشکل از علی رهبری و آرین بهاری است، نخستین تجربه حضور خود را در جشنواره موسیقی فجر رقم می زند.

۲۷ دی ماه / تالار وحدت

همایون سخی موسیقی افغانستان را به ایران می‌آورد. پس از این‌که موسیقی افغانستان برای مخاطبان اجرا شد نوبت به اجرایی متعلق به گروه “تاروپود” می‌رسد. تاروپود نام جدیدترین اثر حمید متبسم با خوانندگی وحید تاج است. این اثر در تالار وحدت نیز با صدای وحید تاج اجرا خواهد شد.

۲۷ دی‌ماه / تالار رودکی

صربستان با گروه موسیقی “رنسئانس” خود در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند. گروه موسیقی رنسئانس قدیمی‌ترین گروه حرفه‌ای جنوب شرقی اروپا است و بیشترین اجراها را در این قاره داشته است. پس از اجرای این گروه موسیقی باسابقه گروه موسیقی “نقش” آثارش را ارائه می‌کند. نقش به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و با خوانندگی مهدی امامی روی صحنه حاضر می‌شود.

۲۷ دی‌ماه / برج آزادی

دو سئانس این روز از جشنواره موسیقی فجر را گروه موسیقی “داماهی” به خود اختصاص داده است. داماهی در برج آزادی به سرپرستی دارا دارایی، نوزانده باس، به اجرای خود می‌پردازد. این گروه باهدف تولید موسیقی با رویکردی آزادانه در تلفیق اِلمان‌های موسیقی محلی ایران (به‌ویژه موسیقی سواحل جنوب ایران)، جَز، رگه، فلامنکو، آفرو، لاتین، فانک، موسیقی هند و … به ساخت و تولید اولین آلبوم خود اقدام نموده است.

۲۷ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

گروه موسیقی امین غفاری نخستین اجرای این روز فرهنگسرای نیاوران را به خود اختصاص داده است. این نوازنده ویولن در حالی گروه خود را روی صحنه می‌برد که چندی پیش کنسرت موسیقی کلاسیک خود را در تالار وحدت برگزار کرده است. در سئانس دوم این روز نیز تریو شوسون از موسیقی فرانسه می‌نوازد.

۲۷ دی‌ماه / سالن ایرانیان

دو سئانس سالن ایرانیان به سیروان خسروی تعلق دارد. این خواننده پاپ که تاکنون کنسرت‌های موفق زیادی داشته است در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کند، این خواننده در جشنواره سی و دوم فجر شرکت نداشته است.

۲۸ دی‌ماه / تالار وحدت

مانو کچه از فرانسه در این روز اجرا می‌کند. او یکی از نوازندگان متبحر موسیقی جز است. کچه که تاکنون شش آلبوم موسیقی منتشر کرده است، حال جز درامز را در تالار وحدت طنین‌انداز می‌کند. در سئانس دوم تالار وحدت ارکستر سمفونیک تهران روی صحنه می‌رود. ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی آخرین اجرای خود را در تالار وزارت کشور برگزار کرده بود.

۲۸ دی‌ماه / تالار رودکی

در سئانس ابتدایی تالار رودکی شاهد اجرای ویژه خواهد بود و پس‌ازآن گروه موسیقی “مهتاب” روی صحنه می‌رود. احسان ذبیحی فر آهنگسازی و سرپرستی این گروه را بر عهده دارد و مجتبی عسگری خواننده این گروه است.

۲۸ دی‌ماه / برج آزادی

گروه موسیقی “گره” و “دال” در این روز کنسرت خواهد داد. گره راک را در برج آزادی به گوش می‌رساند. گروه موسیقی دال در حالی در این جشنواره حضور پیدا می‌کند که در سى و دومین جشنواره موسیقى فجر برنده لوح تقدیر بهترین موسیقی تلفیقی سال و همچنین کاندید جایزه “باربد” در بخش آهنگسازى شد.

۲۸ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

گروه موسیقی بربط‌نوازی شهرام غلامی در سئانس اول روی صحنه فرهنگسرای نیاوران می‌رود و پس از آن گروه مهر نیا به اجرای موسیقی خود خواهد پرداخت. مهران مهرنیا سرپرستی و آهنگسازی این گروه را عهده‌دار است.

۲۸ دی‌ماه / سالن ایرانیان

دو خواننده‌ای که به‌تازگی اجرای صحنه‌ای را پیدا کرده‌اند برای نخستین بار در جشنواره فجر اجرا خواهند کرد. در ابتدا علیرضا طلیسچی با مخاطبانش در قالب جشنواره دیدار می‌کند و در ادامه امیرعباس گلاب سئانس دوم اجرای پاپ سالن ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهد.

۲۹ دی‌ماه / تالار وحدت

آخرین روز جشنواره را تالار وحدت با اجرایی از ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران به پایان می‌برد. در سئانس نخست، فرانچسکو کفیسو موسیقی جز را با ساز ساکسیفون روی صحنه می‌برد و پس از اجرای او در سئانس دوم، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی دومین اجرای خود را در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار می‌کند.

۲۹ دی‌ماه / تالار رودکی

تالار رودکی نیز مانند تالار وحدت در سئانس نخست آخرین روز جشنواره از موسیقی ایتالیا میزبانی می‌کند و در این ساعت لوکا چیارلا به اجرا می‌پردازد. در قسمت دوم هم نوازان دلگشا کنسرت خود را در این جشنواره برگزار می‌کنند. سیامک جهانگیری سرپرست این گروه است.

۲۹ دی‌ماه / برج آزادی

آهنگساز موفق موسیقی “تکرار نامنظم بی تو” را به گوش مخاطبان می‌رساند. اجرای “تکرار نامنظم بی تو” پیش از این در دوم دی‌ماه پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. کنسرت گروه کماکان در سئانس دوم آخرین اجرای این جشنواره در برج آزادی خواهد بود.

۲۹ دی‌ماه / فرهنگسرای نیاوران

در این روز فرهنگسرای نیاوران شاهد دو اجرای دو نوازی و رسیتال پیانو خواهد بود. در ابتدا پری‌چهر خواجه و بهنام معصومی به دو نوازی می‌پردازند و سپس رسیتال پیانو برگزار می‌شود. در این رسیتال اکی سوگی یاما از ژاپن به هنرنمایی می‌پردازد.

۲۹ دی‌ماه / سالن ایرانیان

آخرین روز اجراهای سالن ایرانیان با اجرای گروه “بمرانی” و امید نعمتی به پایان می‌رسد. بمرانی که تاکنون دو آلبوم موسیقی “مخرج مشترک” و “گذشتن و رفتن پیوسته” را منتشر کرده است در سئانس ابتدایی با مخاطبانش دیدار می‌کند. در سئانس دوم امید نعمتی نخستین تجربه اجرای انفرادی‌اش را در جشنواره موسیقی فجر رقم می‌زند.

اختتامیه این جشنواره روز شنبه ۳۰ دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *