ثبت نام

کاوه آفاق: بهترین آلبومم به زودی منتشر می‌شود

Kaveh-Afagh-concert-Parsnava-14
ب

کاوه آفاق: بهترین آلبومم به زودی منتشر می‌شود

پارس نوا: کاوه آفاق معتقد است جشنواره موسیقی فجر باید محلی برای کشف استعدادهای موسیقی باشد و گروه‌های ناشناخته در آن روی صحنه بروند.

کاوه آفاق خواننده موسیقی پاپ راک در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری خود گفت: به تازگی کتابی با نام “تهران ۵۷” منتشر کردم که اولین کتاب ترانه‌های فارسی به سبک راک است. این کتاب جنبه آموزشی دارد و در مورد ترانه‌سرایی نوین است. در آن از تجربیات خودم گفته‌ام و توضیح داده‌ام که چطور می‌شود ترانه‌ای را روی موسیقی راک نشاند که همچون قطعات “شال”، “اتاق آبی” و “عطر تو” به خانه‌های مردم برود و زمزمه شود.

وی افزود: کتاب “تهران ۵۷” خیلی به درد ترانه‌سراهای جوان می‌خورد و آن‌ها می‌توانند با خواندن این کتاب با ساختارهای ترانه‌سرایی آشنا شوند. این کتاب حاصل ۱۶-۱۷ سال ترانه‌سرایی، مطالعه در زمینه ادبیات فارسی و انگلیسی و همچنین زندگی‌ام در شرایط مختلف است و جنبه آموزشی دارد.

خواننده قطعه “شال” از انتشار آلبومی با این نام خبر داد و گفت: آلبوم جدیدم “شال” نام دارد که به زودی منتشر می‌شود. به تازگی دوستان قدیمی‌ام دارند از آثارم سوء استفاده می‌کنند که من برای این‌که اثر “شال” کپی رایت داشته باشد، این قطعه را در آلبوم قرار داده‌ام و نام آلبوم‌ را هم “شال” گذاشته‌ام. فکر می‌کنم در میان سه‌گانه آلبوم‌هایم، “شال” از دو آلبوم “استرس” و “با قرص‌ها می‌رقصد” آلبوم بهتری است.

این خواننده درباره کنسرت آلبوم “شال” هم گفت: در دهه اول دی یک کنسرت در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌کنم و قطعات آلبوم “شال” را در آن کنسرت می‌خوانم.

کاوه آفاق در مورد احتمال اجرایش در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت: هنوز معلوم نیست چه گروه‌هایی در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند ولی امکان دارد از من هم دعوت شود. البته من معتقدم که جشنواره موسیقی فجر باید محلی برای کشف استعداد باشد و خواننده‌ها و گروه‌هایی که تا کنون شناخته نشده‌اند در آن روی صحنه بروند و به جامعه موسیقی معرفی شوند.

آفاق تأکید کرد: الآن خیلی از خواننده‌های موسیقی از برگزاری کنسرت در قالب جشنواره فجر فراری هستند چون اجرا در جشنواره برایشان درآمد آن‌چنانی ندارد و به کنسرت‌های دیگرشان هم ضربه می‌زند. وقتی خواننده‌های شناخته شده اشتیاق چندانی برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر نشان نمی‌دهند، بهتر است جشنواره محلی برای کشف استعدادهای جدید باشد.

خواننده آلبوم “با قرص‌ها می‌رقصد” درباره علت گرایش خوانندگان به انتشار تک آهنگ گفت: این یک روش است و ما نمی‌توانیم جلوی پول درآوردن دیگران را بگیریم. خوانندگانی که بیشتر بیزینسی فکر می‌کنند با خودشان می‌گویند که بهتر است به جای منتشر کردن ۱۰ قطعه به صورت یک‌جا، هر کدام از این قطعات را به فاصله یک ماه منتشر کنند و اسم‌شان همیشه در رسانه‌ها باشد. این تفکری است که در مورد انتشار تک آهنگ وجود دارد. من خودم این کار را نکرده‌ام اما به خوانندگانی که این کار را می‌کنند حق می‌دهم.

وی افزود: علیرغم این‌که انتشار آلبوم سراسر ضرر شده و بازگشت مالی ندارد ولی دارم تمام تلاشم را می‌کنم که همه آثارم را به صورت تک آهنگ منتشر نکنم چون به هر حال این روش با کلاسی نیست و امیدوارم این اتفاق برای من نیفتد. فعلاً همین سالی ۴-۵ قطعه را منتشر می‌کنم و هر یکی دو سال یک‌بار هم یک آلبوم می‌دهم.

آفاق که در عرصه تجسمی هم فعالیت دارد و چندی پیش نمایشگاه نقاشی‌های خود را با نام “رنگی برای تمام فصول” در گالری ثالث برپا کرد، درباره مجموعه نقاشی جدید خود گفت: در حال جمع‌آوری یک مجموعه نقاشی هستم که یک کار ترکیبی از معماری و هنر دیدگانی (Op Art) است. امیدوارم بتوانم این مجموعه را در سال‌ آینده به نمایش بگذارم.

کاوه آفاق درباره ارتباطش با رسانه‌ها نیز بیان کرد: من جزو معدود موزیسین‌هایی هستم که همواره معتقدم تمام دار و ندارم هوادارانم هستند و این هم یک واقعیت است که هوادارانم مرا به واسطه رسانه‌ها شناخته‌اند. به همین خاطر همیشه از رسانه‌ها متشکرم.

وی درباره انتظارش از رسانه‌ها گفت: انتظارم این است که رسانه‌ها مثل یک رادار عمل کنند و اگر هنرمندی در کارش افول کرده، با تحلیل و نقدهای‌شان به او تذکر بدهند. اگر آقای کیمیایی که روزی فیلم‌های مطرحی می‌ساخت و مرحوم فرهاد و اسفندیار منفردزاده موسیقی فیلم‌هایش را اجرا می‌کردند، امروز به جایی رسیده که نمی‌داند چه کسی قرار است موسیقی فیلمش را اجرا کند، این تقصیر رسانه‌هاست که روند کاری ایشان را تحلیل نکرده‌اند.

آفاق در پایان گفت: امیرعباس گلاب، یغما گلرویی و اشکان دباغ دوست‌های من هستند و من برای پولاد کیمیایی هم احترام زیادی قائلم، اما فکر می‌کنم این‌ که آقای کیمیایی از فرهاد و اسفندیار منفردزاده به این‌جا رسیده است، تقصیر رسانه‌ است که مثل رادار عمل نکرده و باعث نشده آقای کیمیایی توجه بیشتری به این مسائل داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *