ثبت نام

همکاری دوباره “دستان” با شهرام ناظری در سال جدید

شهرام+ناظری
ب

همکاری دوباره “دستان” با شهرام ناظری در سال جدید

پارس نوا: در تابستان سال ۹۶، گروه دستان به خوانندگی شهرام ناظری تور جدیدی از کنسرت‌های موسیقی سنتی را آغاز می‌کند که در این تور، ناظری قطعاتی جدید از ساخته‌های سعید فرج‌پوری را به همراه آثار قدیمی خود همراه با گروه دستان اجرا خواهد کرد. همچنین در این کنسرت‌ها، گروه “دستان” طبق روال گذشته خود، قطعاتی را به صورت بی کلام و سازی نیز اجرا خواهد کرد.

اعضای فعلی گروه موسیقی “دستان عبارتند از: حمید متبسم (نوازنده تار و سه‌تار)، حسین بهروزی‌نیا (نوازنده بربط)، سعید فرج‌پوری نوازنده (کمانچه)، پژمان حدادی (نوازنده تنبک و سازهای کوبه‌ای) و بهنام سامانی (نوازنده سازهای کوبه‌ای).

گروه “دستان” پیش از این در آثار “لولیان” (با آهنگسازی حمید مبتسم)، آلبوم اجرای زنده “سفر به دیگر سو” (یادواره شمس تبریزی) و “ساز نو آواز نو” با شهرام ناظری همکاری کرده بود. همایون شجریان، سالار عقیلی، ایرج بسطامی، سیما بینا و مهدیه محمدخانی سایر خوانندگانی هستند که با گروه “دستان” همکاری کرده‌اند.

“دستان” در سال ۷۰ ثبت شد و در سال ۷۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. اعضای پیشین این گروه افرادی چون محمد علی کیانی‌نژاد، مرتضی اعیان، کیهان کلهر، بیژن کامکار، پشنگ کامکار و اردشیر کامکار بودند.

این گروه کنسرت‌های متعددی در ایران و کشورهای مختلف برگزار کرده است و نقش مؤثری در معرفی موسیقی ایرانی به کشورهای دیگر داشته است. برخی از این کنسرت‌های برگزار شده در مراکز فرهنگی و جشنواره‌های بزرگ جهانی عبارتند از: بخش فارسی رادیو آلمان DW، رادیوغرب آلمانWDR، رادیو برلین SFBB، رادیو فرانکفورتHR2، خانه فرهنگ‌های جهان در برلین، فستیوال فاز مراکش، فیلارمونی کلن، فیلارمونی ارونج کانتی، تئاتر شهر پاریس و بسیاری از فستیوالهای بنام اروپا وآمریکا.

گروه موسیقی “دستان” پس از اجرا همراه با شهرام ناظری در چند شهر اروپایی، به احتمال زیاد در زمستان سال ۹۶ تور داخلی کنسرت‌های خود را نیز برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *