ثبت نام

اجرای ارکستر سمفونیک و ملی در سراسر کشور

صفی پور
ب

اجرای ارکستر سمفونیک و ملی در سراسر کشور

پارس نوا: نشست خبری آخر سال علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در حالی برگزار شد که همزمان با شروع این برنامه خبر ناگهانی فوت افشین یدالهی اصحاب رسانه را در شوک فرو برد.

صفی‌پور در ابتدای این نشست گفت: خوشبختانه بنیاد رودکی تمامی بدهی‌های خود را که بیش از ۳ میلیارد تومان بود پرداخت کرد و در حال حاضر ارکسترها فعالیت‌های خود را به طور منظم دنبال می‌کند و در مجموع، ۱۳۲ نوازنده در ۲ ارکستر سمفونیک و ملی قرارداد دارند که همه آنها تحت پوشش بیمه نیز هستند. همچنین در سال ۹۶ برنامه داریم تا اجراهای ارکستر سمفونیک و ملی را در سراسر کشور و در شهرهای مختلف برگزار کنیم. شخصاً اعتقاد دارم تمام امکانات نباید شامل تهران شود و امکانات عمومی متعلق به تمام کشور است.

وی افزود: ارکسترها در حوزه بین‌الملل هم ورود پیدا کرده‌اند و در این راستا تفاهم نامه‌هایی با کشورهای ترکیه، هند، آلمان، کره و ایتالیا داشته‌ایم و امیدوار هستیم در سال ۹۶ بتوانیم برنامه‌های حوزه بین‌الملل‌مان را فعال‌تر کنیم تا ارکسترهایمان بتوانند در خارج از ایران نیز اجرا کنند.

مدیرعامل اضافه کرد: تشکیل مجدد ارکستر ملی و افتتاح موزه تئاتر عروسکی از برنامه های ما در سال جدید است.همچنین تشکیل ارکستر سازهای ایرانی، قرار گرفتن بودجه ارکسترها برای اولین بار در ردیف بودجه رسمی کشور، انتشار یک کتاب ویژه پیرامون برنامه ارکسترها، ارزیابی مطلوب سازمان بازرسی کل کشور از وضعیت حسابرسی بنیاد، تصویب بودجه مالی مجموعه و تأکید برای اجرای مستمر مجموعه های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی برای اجراهای استانی از جمله قزوین، انزلی، اردبیل، جلفا، ارومیه، ماکو و زنجان دیگر برنامه های سال پیش رو است.

او ادامه داد: نوروزنامه خیام به عنوان اولین اثر منتشر شده واحد انتشارات بنیاد فرهنگی هنری رودکی، انتشار نشریه “هنر رودکی” در قالب یک فصل نامه، راه اندازی سامانه جدید اینترنتی بنیاد رودکی، ساماندهی و پرداخت حقوق معنوی و مادی آثار موسیقایی استفاده شده از هنرمندان در کنسرت های ارکستر سمفونیک تهران و ملی و… جزو حرکت های بنیاد در سالی که گذشت بود.

صفی پور در پاسخ به سوالی درباره مبلغ اجاره وحدت هم گفت: با احتساب مالیات ارزش افزوده، برای برنامه‌های هنری چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان ازگروه‌های هنری دریافت می‌شود. من این نکته را نیز باید بگویم که برنامه‌های هنری که در تالار وحدت اجرا می‌شوند، برای ما زیان‌ده هستند و ما به گروه‌ها به نوعی سوبسید می‌دهیم. هزینه اجرای هر برنامه برای ما رقمی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است و برای اهر اجرا نزدیک به ۶۰ نفر از کارمندان ما درگیر می‌شوند. بسیاری از ما برای برگزاری برنامه‌های هنری در تالار وحدت انتقاد می‌کنند، در حالی که اگر تالار وحدت برنامه نداشته باشد، هزینه‌های ما کمتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *