ثبت نام

عصار پس از شش سال در تهران به روی صحنه رفت

assar-parsnava (18)
ب

assar-parsnava (1)عصار پس از شش سال در تهران به روی صحنه رفت

پارس نوا: علیرضا عصار خواننده شاخص نسل اول موسیقی پاپ، شامگاه سه‌شنبه ۵ بهمن پس از سال‌ها دوری از روی صحنه، با کنسرتی با شکوه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران از طرفداران پرشمارش پذیرایی کرد.

حال و هوای این کنسرت در سالن میلاد وصف‌ناپذیر بود. مخاطبانی عموماً میان‌سال که اکثرشان عصار را از دوران اوج او در موسیقی پاپ می‌شناختند و عده‌ای از جوان‌ترها که با موسیقی عصار به واسطه همان‌ میان‌سال‌ها آشنایی داشتند، همه و همه منتظر هنرنمایی خواننده اشعار حماسی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بودند تا او را پس از سال‌ها دوری یک‌بار دیگر بر روی صحنه ببینند.

خود عصار نیز شور شگفت‌آوری داشت. این خواننده که سال‌ها از صحنه دور مانده بود، دست پر با ارکستری متشکل از نوازندگان پاپ و زهی، آماده اجرای منتخبی از قطعات به یاد ماندنی خود بود. او چند سورپرایز هم برای این کنسرت داشت که تا اواسط و اواخر کنسرت از آن‌ها رونمایی نکرد؛ از خواننده میهمان گرفته تا اجرای قطعاتی از آلبوم جدید و حرف‌هایی که مخاطبش را تحت تأثیر قرار می‌داد…

کنسرت “این حال خوب من است…” عصار با تشویق بی‌امان طرفداران این خواننده و با اجرای اثر “کوچ عاشقانه” آغاز شد و بلافاصله پس از اجرای این اثر، قطعه‌ دیگری از آلبوم قدیمی “کوچ عاشقانه” به نام “قدسیان آسمان” خوانده شد که مخاطبان موسیقی آن را با همصدایی دکتر محمد اصفهانی به یاد دارند.

پس از اجرای قطعه “قدسیان آسمان”، عصار ضمن خوشامدگویی به طرفدارانش، فاجعه دردناک ساختمان پلاسکو را به حاضرین تسلیت گفت و بیان کرد: من نسخه ارجینال این قطعه را برای حضرت علی (ع) خوانده‌ام ولی این اثر می‌تواند شامل قهرمانان اخیرمان در حادثه پلاسکو هم باشد. از این رو قطعه “قدسیان آسمان” را در کنسرت امشب به قهرمانان آتش‌نشان تقدیم می‌کنم.

در ادامه عصار چند قطعه خاطره‌انگیز دیگر خود را اجرا کرد تا به قطعه “حال من بی تو” از آلبومی به همین نام رسید و آن را به مرحوم شاهرخ پورمیامین نوازنده مطرح گیتارالکتریک تقدیم کرد. این نوازنده در قطعه ارجینال و نسخه‌ آلبومی “حال من بی تو” نوازندگی کرده بود. او سال گذشته در اتفاقی غم‌انگیز دار فانی را وداع گفت و سازش را برای همیشه ترک کرد. عصار در این خصوص گفت که مطمئن است شاهرخ قطعه “حال من بی تو” را الآن دارد می‌شنود.

در ادامه کنسرت چند اثر پرطرفدار دیگر از جمله “زیر باران” و قطعه اجتماعی “خیابان خواب‌ها” توسط عصار اجرا شدند که اجرای آن‌ها و ارکستر عصار بسیار مورد استقبال طرفداران این خواننده قرار گرفت. پس از اجرای این قطعات عصار گفت: پس از حدود ۶ سال است که دارم شما را می‌بینیم و در پیش روی‌تان می‌خوانم. از این اتفاق خیلی خوشحالم و امیدوارم که ادامه‌دار باشد.

سپس عصار مهمانان ویژه کنسرت خود را معرفی کرد که شهرداد روحانی یکی از این افراد بود و پس از اعلام نام او، تمامی حاضرین در سالن میلاد از جای خود برخواسته و برای رهبر پیشکسوت ارکستر سمفونیک تهران دست زدند. سپس محمدعلی بهمنی و بابک برزویه دو مهمان دیگر این کنسرت معرفی شدند و آن‌ها نیز مورد تشویق مخاطبان عصار قرار گرفتند.

در بخش دوم کنسرت سه‌شنبه شب، نوبت به سورپرایزهای علیرضا عصار رسید. در این بخش امید نعمتی خواننده گروه “پالت” در میان تشویق پرشور حاضرین در سالن میلاد به روی صحنه آمد و قطعه ماندگار “ای عاشقان” را همراه با علیرضا عصار خواند که این بخش یکی از پرشورترین و پرطرفدارترین بخش‌های کنسرت نخست عصار پس از سال‌ها دوری از روی صحنه بود.

همچنین در ادامه دو قطعه جدید نیز از آلبوم در دست تهیه و تولید این خواننده اجرا شد که این دو قطعه فضای سالن میلاد را به شدت تحت تأثیر خود قرار دادند. هر دوی این آثار از سروده‌های روزبه بمانی بودند و دورن‌مایه‌ای اجتماعی-سیاسی داشتند که از این رو و به موجب تازگی‌شان مورد توجه عمده تماشاگران قرار گرفتند.

علیرضا عصار که در کنسرت سه‌شنبه شب چند اثر از غزلیات مولانا را خواند، یکی از این غزلیاتش را به افرادی تقدیم کرد که کلیه‌‌شان را می‌فروشند. او در این خصوص گفت: این افراد نه آقازاده‌اند، نه رانت می‌خورند و نه پارتی دارند! این‌ها به خاطر این‌که از گشنگی نمیرند، مجبور می‌شوند که کلیه‌شان را بفروشند…

در پایان این کنسرت که پر از ناگفته‌ها و درد دل‌های مرد همیشه اجتماعی موسیقی ایران بود، اعضای ارکستر این خواننده که تعدادشان زیاد هم بود، به جلوی صحنه آمده و با شیوه‌های مختلف از تشویق‌های بی امان مخاطبان تقدیر کردند. در میان اعضای ارکستر عصار، نوازندگان به نامی همچون دارا دارایی، آرش پژندمقدم و همایون نصیری دیده می‌شدند و رهبری ارکستر نیز برعهده پویا نیکپور بود.

کنسرت سه‌شنبه شب علیرضا عصار در سالن میلاد، نخستین اجرای این خواننده پس از اجرای او در سال ۸۹ در تالار وزارت کشور بود که به همت موسسه آوای هنر و به تهیه‌کنندگی محمد جلیل‌پور برگزار شد.

این خواننده در ادامه سری کنسرت‌های “این حال خوب من است…”، در روزهای ۶، ۷  و ۸ بهمن نیز طی ۶ سانس دیگر در سالن میلاد به روی صحنه خواهد رفت.

عکس ها از مرتضی محمدی

گزارش متنی: هنرآنلاین/ منبع: اختصاصی پارس نوا

assar-parsnava (1) assar-parsnava (2) assar-parsnava (3) assar-parsnava (4) assar-parsnava (5) assar-parsnava (6) assar-parsnava (7) assar-parsnava (8) assar-parsnava (9) assar-parsnava (10) assar-parsnava (11) assar-parsnava (12) assar-parsnava (13) assar-parsnava (14) assar-parsnava (15) assar-parsnava (16) assar-parsnava (17) assar-parsnava (18) assar-parsnava (19) assar-parsnava (20) assar-parsnava (21) assar-parsnava (22) assar-parsnava (23)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *