ثبت نام

پیشنهاد نمایندگان مجلس برای تجلیل از محمدرضا شجریان

shajarian
ب

پیشنهاد نمایندگان مجلس برای تجلیل از محمدرضا شجریانshajarian

پارس نوا: برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ پیشنهاد تجلیل از محمدرضا شجریان در جشنواره موسیقی فجر را ارائه کردند.

حجت الاسلام احمد مازنی (نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی) در دیدار با اعضای برگزارکننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: بنده و نمایندگان حاضر در جلسه؛ پیشنهاد تجلیل از استاد شجریان را در جشنواره فجر داریم و همچنین باید خدمت ایشان برسیم و جویای احوال ایشان باشیم.

مازنی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه اجتماعی ما هستند که باید تکریم شوند نه تضعیف. اساتید بزرگواری مثل محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و برخی از بزرگان هنر که در کشور هستند؛ از سرمایه‌های میهنی ما محسوب می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به این مطلب که جشنواره‌های فجر باید منعکس کننده اندیشه امام خمینی باشد، تصریح کرد: امام خمینی به عنوان مرجع تقلید و به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی سال‌ها قبل مسئله موسیقی را حل کردند و این درست نیست که عده‌ای امروز با آن مخالفت می‌کنند.

رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه در مجلس گفت: افرادی که مخالف موسیقی و برگزاری کنسرت‌های قانونی هستند دو گروهند؛ یک گروه افرادی هستند که معتقدند باید حرمت نگاه داشته شود و از این جنبه به موضوع نگاه می‌کنند اما عده‌ای دیگر مخالفت‌شان به دلیل منافع سیاسی است.

مازنی در پایان با اشاره به گلایه هنرمندان از صداوسیما گفت: هنرمندان از صداوسیما گلایه دارند که آثار آن‌ها را بدون اجاز پخش می‌کند. بنده این موضوع را در کمیسیون فرهنگی پیگیری خواهم کرد و از مسئولان صداوسیما نیز دعوت خواهیم کرد تا این گلایه رفع شود.

 منبع: ایلنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *