ثبت نام

تیترهای موسیقی مطبوعات کشور

newspaper-205×120
ب

newspaper-205x120تیترهای موسیقی مطبوعات کشور

روزنامه ایران / جایزه جهانی برای «هاونیاز» از سوی انجمن منتقدان موسیقی‌ ضبط‌ شده آلمان

کلهر، چهره برتر موسیقی ملل ۲۰۱۶

کیهان کلهر برای آلبوم «هاونیاز» برنده جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان شد. این خبر را انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان روی سایت خود درج کرده است. کلهر در این آلبوم که اوایل تابستان ۹۵ در سراسر دنیا منتشر شد «شاه‌کمان» نواخته و سلمان قمبرف نوازنده اهل جمهوری آذربایجان با پیانو و جمیل گوچگیری نوازنده ترکیه‌ای با نواختن تنبور او را همراهی‌ کرده‌اند و آواز آن را آینور دوغان خوانده است. هاونیاز موسیقی ترکیبی فولکلور کردی با لهجه کرمانجی است. استفان فرانزن از اعضای هیأت داوران این انجمن، روی وب سایت انجمن دلایل این انتخاب را بیان کرده است: «هارمونیا موندی/ Harmonia Mundi، ناشر، با لیبل لتیتیود/Latitude سری آثار جدیدی را منتشر ساخته است تا هنرمندانی را که از طریق زبان و دید شاعرانه با تمام مردم دنیا فارغ از زبان و‌ نژاد صحبت می‌کنند معرفی کند و با «هاونیاز» به موفقیت بزرگی رسیده است چرا که این کوارتت(گروه چهارنفره) شامل موزیسین‏‌های کرد، فارس و آذربایجان، راه‌های جدیدی از نفوذ سنت خاورمیانه‏‌ای را در ۵ سوئیت بلند می‏‌کاود.» این انجمن شامل ۱۵۶ نفر از منتقدان موسیقی، نویسندگان، موسیقی‌شناسان و سردبیران در آلمان، اتریش و سوئیس است که به‌طور فعال در ارزیابی «سی‏‌دی‏»ها و «دی‏‎وی‏‌دی»ها نقش دارند.

روزنامه فرهیختگان / «باب دیلن» در مراسم نوبل شرکت نمی‌کند

باب دیلن، برنده حاشیه‌ساز نوبل ادبیات ۲۰۱۶، در نامه‌ای خطاب به آکادمی سوئدی نوشت که تعهدات دیگر مانع از حضور او در مراسم دریافت جایزه نوبل می‌شود. در این نامه همچنین آمده است که این خواننده آمریکایی به‌طور باورنکردنی به کسب جایزه نوبل افتخار می‌کند.

روزنامه شرق / سفر کیهان کلهر به شیراز

کیهان کلهر، نوازنده کمانچه، پس از برگزاری کنسرت دونوازی در تالار وحدت، تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» را به صحنه می‌برد. به گزارش ایلنا، کیهان کلهر، نوازنده کمانچه، پس از برگزاری کنسرت دونوازی به‌همراه اردال ارزنجان در تالار وحدت، تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» را در شیراز به صحنه می‌برد. سهیل زارعی، تهیه‌کننده کنسرت‌های کیهان کلهر، با اعلام این خبر گفت: پس‌ از اینکه در تاریخ ۲۵ آبان رکورد جدیدی از میزان استقبال عمومی برای کنسرت‌های این هنرمند پرآوازه در اتمام بلیت‌های کنسرت در کمتر از نیم‌ساعت به ثبت رسید و بسیاری از علاقه‌مندان درخواست تمدید آن را داشتند، تور «پردگیان باغ سکوت» بلافاصله بعد از کنسرت دونوازی آغاز می‌شود و پس‌ از آن میهمان علاقه‌مندان شهر بوشهر خواهد شد. وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، کنسرت «پردگیان باغ سکوت» روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر در شیراز و روز ۲۳ آذرماه در بوشهر برگزار می‌شود. «پردگیان باغ سکوت» برنامه اجرای موسیقی بی‌کلام کیهان کلهر همراه علی بهرامی‌فرد، نوازنده سنتور، هادی آذرپیرا، نوازنده تار و نوید افقه، نوازنده تمبک، بود که وی در اردیبهشت و خردادماه امسال روی صحنه برد و حال قرار است در شهرهایی چون شیراز، بوشهر و چند شهر دیگر نیز روی صحنه برود.

روزنامه مردم سالاری / کلهر، چهره برتر موسیقی ملل ۲۰۱۶ شناخته شد

«هاونیاز» کلهر از سوی انجمن منتقدان موسیقی‌ ضبط‌ شده آلمان چهره برتر موسیقی ملل ۲۰۱۶ شناخته شد. به گزارش میزان، کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده صاحب‌نام و بین‌المللی کمانچه، که این روزها نام او به علت دو برنامه برگزاری تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» و کنسرت «دو نوازی» همراه با اردال ارزنجان، نوازنده باغلاما از ترکیه مدام تکرار می‌شود، برنده جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده(ریکورد) آلمان «Preis der deutschen Schallplattenkritik» یا به انگلیسی (The German Record Critics’ Award) برای آلبوم «هاونیاز»Hawniyaz در دسته «موسیقی فولک/ ملل» در سال ۲۰۱۶ شده است و این خبر را ۱۵ نوامبر(دو روز پیش) انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان بر روی سایت خود درج کرده است.

استفان فرانزن، از اعضای هیات ژوی برروی وب سایت این انجمن در ذیل خبر اعلامی‌ چنین ابراز داشته است: «هارمونیا موندی Harmonia Mundi، ناشر، با لیبل لتیتیودLatitude سری آثاری جدیدی را منتشر ساخته است تا هنرمندانی که از طریق «زبان و دید شاعرانه» با تمام مردم دنیا «فارغ از زبان و نژاد» صحبت می‌کنند را معرفی کند و با «هاونیاز» به موفقیت بزرگی رسیده است؛ چرا که این کوارتت شامل موسیقیدان‌های کرد، فارس و آذربایجان، «راههای جدیدی» از «نفوذ سنت خاورمیانه‌‏ای» را در ۵ سوئیت بلند می‏کاود».

پیش‌از نیز در سال ۲۰۱۳، آلبوم «Kulakulik Yakisirmi» کلهر به همراهی اردال ارزنجان، به دریافت این جایزه نایل شده بود.
«هاونیاز» نام آخرین آلبوم رسمی‌منتشره کلهر با آهنگ‌سازی و نوازندگی اوست که خوانندگی آن را آینور دوغان، خواننده و موسیقیدان کُرد اهل کشور ترکیه برعهده داشته و البته آن را در ابتدای تابستان ۹۵ در خارج از ایران منتشر کرده است.

پرآوازه ‏ترین چهره بین‏‌المللی موسیقی ایران، کیهان کلهر،‌ونیاز را به‌صورت موسیقی ترکیبی ساخته متشکل از : موسیقی فولکلور کُردی، با گویش کرمانجی با خوانندگی آینور دوغان (Aynur Dogan) و آهنگ‌سازی و نوازندگی شاه‌کمان توسط خود او، که در آن سلمان قمبرف (Salman Gambarov) نوازنده اهل آذربایجان با پیانو و جمیل گوچگیری (Cemil Qocgiri) نوازنده ترکیه‌ای تنبور همراه کلهر هستند.

جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان«Preis der deutschen Schallplattenkritik» از سال ۱۹۸۰ برای تنظیم نمودن «دقیق ‏ترین استانداردها در زمینه دستاوردهای ممتاز و باکیفیت» در حوزه موسیقی ضبط‌ شده (ریکورد) تأسیس‌شده است. جایزه انجمن منتقدان موسیقی ضبط شده آلمان شامل ۱۵۶ نفر از منتقدان موسیقی، نویسندگان، موسیقی شناسان و سردبیران در آلمان، اتریش و سوئیس است که به‌ طور فعال در ارزیابی سی‏ دی‏‌ها و ویدئوها نقش دارند.
گفتنی است کیهان کلهر نوازنده کمانچه پس از برگزاری کنسرت دونوازی به همراه اردال ارزنجان در تالار وحدت، تور کنسرت‌های «پردگیان باغ سکوت» را از شیراز به صحنه می‌برد.

سهیل زارعی تهیه کننده کنسرت‌های کیهان کلهر با اعلام این خبر گفت: پس‌ از اینکه در تاریخ ۲۵ آبان رکورد جدیدی از میزان استقبال عمومی ‌برای کنسرت‌های این هنرمند پرآوازه در اتمام بلیت‌های کنسرت در کمتر از نیم ساعت به ثبت رسید و بسیاری از علاقه‌مندان درخواست تمدید آن را داشتند، تور «پردگیان باغ سکوت» بلافاصله بعد از کنسرت دونوازی آغاز می‌شود و پس‌از آن مهمان علاقه‌مندان شهر بوشهر خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته کنسرت «پردگیان باغ سکوت» روزهای ۲۰ و ۲۱ آذر در شیراز و روز ۲۳ آذر ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

روزنامه آفتاب یزد / «باب دیلن» در مراسم نوبل شرکت نمی کند

باب دیلن روز دهم دسامبر برای دریافت جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ خود به استکهلم نخواهد رفت. آکادمی سوئدی نوبل روز چهارشنبه اعلام کرد که دیلن به آن‌ها گفته «ای کاش می‌توانست جایزه را شخصا دریافت کند اما تعهدهای دیگر متاسفانه این کار را غیرممکن می‌کند.» این خواننده و ترانه‌سرای ۷۵ ساله آمریکایی روز سیزدهم اکتبر به خاطر «خلق کردن تجلی‌های شعری جدید در سنت دیرینه ترانه‌ آمریکایی» جایزه نوبل را از آن خود کرد. جایزه ادبیات و پنج نوبل دیگر ماه آینده در سالروز مرگ آلفرد نوبل موسس این جایزه در سال ۱۸۹۶ رسما به برندگان اهدا می‌شوند. سارا دینیوس دبیر ثابت آکادمی نوبل به شبکه خبری سوئدی تی‌تی گفت آکادمی یک «نامه شخصی» از دیلن دریافت کرده که در آن او تایید کرد که «بسیار از دریافت جایزه نوبل مفتخر است.» آکادمی گفت به «تصمیم باب دیلن احترام»‌ می‌گذارد و اضافه کرد که سفر نکردن به پایتخت سوئد برای دریافت این جایزه غیر عادی است اما خارق‌العاده نیست. به طور مثال در سال ۲۰۰۴، الفرید جلینک نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس اتریشی خانه ماند و گفت جمع‌هراسی دارد. با این حال دیلن موظف است ظرف شش ماه بعد از روز دهم دسامبر سخنرانی دریافت جایزه نوبل خود را ایراد کند. به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، دیلن برای مدتی بعد از خبر دریافت جایزه ساکت بود اما بالاخره، قدردانی خود به خاطر بردن آن را اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *