ثبت نام

اجرای بخش سه‌تار در جشنواره موسیقی جوان

۷۶۵۹۹_۶۳۶۰۸۱۹۳۷۰۲۸۳۱۰۷۳۹_m
ب

اجرای بخش سه‌تار در جشنواره موسیقی جوان

پارس نوا: سومین روز دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اجرای بخش سه‌تار در دو سئانس در تالار رودکی برگزار شد.

روز سوم دهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان به ساز سه‌تار اختصاص داشت و اساتیدی چون حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، بهداد بابایی و مسعود شعاری داوران این بخش را تشکیل می‌دادند.

برنامه برخلاف دیگر اجراها طی دو سئانس، ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶ در سه رده سنی الف، ب و ج با حضور جوانان و نوجوانان برگزار شد.

پیش از این قرار بود مسعود شعاری به‌عنوان یکی از داوران در برنامه حاضر شود که به خاطر بیماری نتوانست شرکت کند.

امیر ستاری از تهران، سینا سلطان از اهر، محسن تقی پور از رشت، محمد رهبری از تهران، محمدهادی ملایری از ورامین، مهران چیتائی از کرمانشاه، نصرت الله اکبری از ساری، همایون محمدی از کرمانشاه رده سنی الف؛ امیرحسین احمدخانی از تهران، سارا ایمانی از همدان، امیرحسین تاریوردی از هرسین، امیررضا پاک‌نژاد از تهران، آیدا رجبی از همدان، عرفان سهرابی از کرج، محمدجواد احمدزاده از تهران رده سنی ب؛ امید اسدی از قزوین، رضا اسدی از بندرعباس، مازیار کنعانی از اصفهان، آمنه رجبی از تهران، محمدامین همتی از آبادان، و مهرداد اسماعیلی از شیراز شرکت‌کنندگان رده سنی ج را تشکیل می‌دادند.

برخلاف دیگر حوزه‌ها طی این سه روز در این بخش تلفیقی از شرکت‌کنندگان شهرهای مختلف ایران در کنار تهرانی‌ها مشغول رقابت بودند، حتی در رده سنی ج تمامی شرکت‌کنندگان به غیر از یک نفر از شهرستان‌ها در این جشنواره شرکت کرده بودند.

نکته جالب توجه روز سوم چهره اساتید بود که در بدو ورود به سالن خندان بوده و در زمان خروج کمی گرفته به نظر می‌رسیدند که نشان‌دهنده این بود که رده سنی الف و ب آن‌طور که باید نتوانسته بودند اساتید را راضی کنند. حتی برخی از اساتید با اظهار تأسف معتقد بودند که نسبت به سال گذشته هیچ پیشرفتی در رده سنی سئانس اول حاصل نشده است.

سه تن از شرکت‌کنندگان رده سنی سئانس اول یعنی همان الف و ب از سال پیش شرکت کرده بودند و به قول خودشان سعی کرده بودند اشکالات سال گذشته و توصیه‌های اساتید را سرلوحه خود قرار داده و با دستی پر حضور داشته باشند.

طبق روال هر روز اساتید بعد از هر سئانس برای شور در اتاق مخصوص جمع شده و افراد را با مشورت یکدیگر انتخاب و یا حذف می‌کردند.

امروز چهارشنبه دهم شهریورماه از ساعت ۹ الی ۱۶ در دو سئانس هنرجویان در بخش سنتور در سه رده سنی الف، ب و ج به هنرنمایی خواهند پرداخت و سپس از ساعت ۱۷ الی ۱۹ هنرجویان ساز قانون در سه رده سنی مختلف در یک سئانس برای رقابت با یکدیگر روی صحنه حاضر خواهند شد.

دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و با حضور و همکاری استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با همکاری دفتر موسیقی و بنیاد رودکی، در سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی ایران و در قالب سه گروه سنی الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، ب (۱۹ تا ۲۳ سال) و ج (۲۴ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

منبع:هنرآنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *