ثبت نام

عاشق پریشان حال خندان/شبی با اجرای پرواز همای در تهران

parvazhomay-gramusic-15
ب

parvazhomay-gramusic-15عاشق پریشان حال خندان

پارس نوا: کنسرت همای در سالن میلاد  شبی به یاد ماندنی برای این سالن رقم زد.در این کنسرت که در ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد،سالن با ظرفیت پر به استقبال هنرمندان رفت.

اولین چیزی که به هنگام ورود به سالن نظر بیننده را جلب میکرد، صحنه آرایی سالن بود.نقش های هخامنش در پس زمینه ی صحنه به همراه نور آرایی ملایم آن فضایی آرامش بخش برای حضار به وجود می آورد.از دیگر نکات این اجرا حضور یک هنرمند خطاط در طرف چپ صحنه و هنرمند نقاش در طرف دیگر صحنه بود که در حین اجرا به هنر نمایی روی بوم میپرداختند.یکی با نوشتن متن ترانه ها و نقاش پر ذوق با نقوش مینیاتور.”دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید” اوج کار هادی اسکندری-خوشنویس این گروه-بود که در آهنگ مربوطه توسط او نوشته شد.گفتنیست که اجرای این چکامه اوج همراههی بینندگان را به که خود جوش بود به دنبال داشت.

از نکات دیگری که این کنسرت و امثال آن را از دیگر کنسرت ها متمایز میکند،خودداری از صحبت های بی ربط میان اجرا ها بود که در اکثر کنسرت های دیگر شاهد انجامش هستبم.همای و مستان اما این فضا را با تک نوازی های اعضای گروه پر کردند که گاه صدای تشویق بینندگان این تک نوازی ها را در خود گم میکرد.هم نوازی میلاد عباسی و حمید رضا یوسفی بعد از “می ناب” و تک نوازی پاشا هنجنی فبل از “دیوانه چو دیوانه ببینئ” از موارد مثال زدنی این اجرا ها بودند.

اما چیزی که این که به ابن کنسرت روح میبخشید اجرای پر شور همای  پرواز در هر آهنگ بود که با لحن خود و حرکاتش حس و حال همان آهنگ را القا میکرد. با خنده هایش در “حال پریشان” حال عاشق پریشانی که میخندد قابل درک بود یا از لحنش در”پیکر تراش” میشد حال دلبر دیوانه را فهمید.

اتز دیگر چکامه های اجرا شده میتوان به “پناه بلندی و پستی تویی”،”خواجه در ابریشم”،می ناب” و “به خدا از من دیوانه تو دیوانه تری” اشاره نمود.

گفتنی است این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر به روی صحنه رفته است.

تهیه و تنظیم گزارش: پویا دولتی فرد

منبع: اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *