ثبت نام

شب متفاوت مشکی پوشان در تهران/گزارش متنی و تصویری

Reza sadeghi-parsnava (5)
ب

Reza sadeghi-parsnava (5)گزارش اختصاصی پارس نوا از اجرای رضا صادقی در تهران
پارس نوا: در روز ۱۳ خرداد کنسرت رضا صادقی با ۴۰ دقیقه تأخیر در سالن میلاد تهران برگزار شد.البته نور پردازی منحصر به فرد سالن که ورود و ظاهر شدن غیر منتظره رضا صادقی را به همراه داشت نشان داد که این تاخیر ارزش صبر را داشت. او بلافاصله پس از ورود در حالی که جلوی نیمکتی در مرکز سالن ایستاده بود نخستین آهنگ کنسرت را اجرا نمود و پس از خوشامد گویی گرم به حضار, از از رهبر ارکستر خود, بهنام ابطحی قدر دانی نمود و یاد شهدا و جانبازان را زنده کرد و گفت اگر به خاطر ایستادگی آن ها نبود این جمع اکنون دایر نبود. او همچنین یاد و خاطره مرتضی پاشایی و هنرمندانی همچون ناصر عبداللهی که همشهری اوست,حبیب محبی که به نظرش یکی از بی حاشیه ترین هاست و عباس کیا رستمی را زنده کرد.
این خواننده در کنسرت بیشتر به اجرای آهنگ هایی پرداخت که موفقییت بیشتری کسب کردند و در اکثر این اجرا ها هر یک از نوازنده های گروه مشکی پوشان با سولو نوازی اش خوش میدرخشید.
بعد از اجرای آهنگ “ممنونم” که با سولو نوازی زیبای گیتاریست این گروه همراه بود,حضار به در خواست رضا صادقی به احترام گروه مشکی پوشان ۲۰ ثانیه ایستاده و تشویق کردند.
او همچنین یکی از آهنگ های آلبوم اخیر خود را به طرفدارانش تقدیم کرد و از آنان خواست که با حداکثر توان با او همخوانی کنند.
درامر این گروه مهارت خود را در “بغض دوباره” نشان داد.
گفتنی است که این کنسرت رضا صادقی عناصر “مردادی” زیادی داشت! او قبل از اجرای آهنگ “احساس رویایی”آن را به ترانه سرای آن,ترانه مکرم,تقدیم کرد و از او به عنوان یک مردادی یاد کرد و اعلام کرد تولدش نزدیک میباشد.همچنین بعد از اجرای پر شور “مشکی رنگ عشقه” که با عملکرد متفاوت بهنام ابطحی و سولوی سعید صالحی همراه بود اعلام کرد که شروع به ساخت این آهنگ ماندگار در مرداد ماه کلید خورد و آن را به همه ی مردادی های سالن تقدیم کرد.
در میان اجرا ها نیز این خواننده به جنوبی بودن خویش افتخار کرد و آهنگ “شب تا سحر دنبال بهانه” با ربتم و لهجه ی جنوبی و عملکرد کم نظیر مرتضی کریمی,نوازنده ی هرمزگانی,اجرا کرد.
احرکت جالبی که از سوی شنوندگان به در خواست رضا صادقی هنگام اجرای “عاشقتم” انجام شد تکان ملایم نور گوشی هایشان در بالی سرشان بود که منظره جالبی در سالن شکل داد.این خواننده جنوبی الاصل داستان ساختن این قطعه را نیز گفت. روزی با ترانه سرای این کار مشغول تماشای اجرای لارا فوبین, خواننده فرانسوی, بوده که همین منظره که با نور گوشی ها در این جا اتفاق افتاد را دید و تاثیرش آن قدر عمیق بوده که تشویق به ساخت اثری با همان آهنگ به گرفته.البته او با خنده گفت برای این کار اجازه نگرفته و اگر روزی او را ببیند حتما این کا را انجام میدهد.
او بعد از اجرای شاد “میخوامت”,قطعه ی غم انگیز “وقتی تو نیستی” را به امید این کسی غمگین نباشد و با نوازندگی زیبای ویولن از حسین احمدی اجرا کرد.
دو اجرای پایانی وی نیز “شب” و “دوستت دارم خدا” بود.

این کنسرت به همت موسسه ی «آوای هنر» در نمایشگاه بین المللی تهران به روی صحنه رفت.
تهیه و تنظیم گزارش: پویا دولتی فرد

در ادامه از نگاه لنز «مرتضی محمدی» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی پارس نوا

Reza sadeghi-parsnava (1) Reza sadeghi-parsnava (2) Reza sadeghi-parsnava (3) Reza sadeghi-parsnava (4) Reza sadeghi-parsnava (5) Reza sadeghi-parsnava (6) Reza sadeghi-parsnava (7) Reza sadeghi-parsnava (8) Reza sadeghi-parsnava (9) Reza sadeghi-parsnava (10) Reza sadeghi-parsnava (11) Reza sadeghi-parsnava (12) Reza sadeghi-parsnava (13) Reza sadeghi-parsnava (14) Reza sadeghi-parsnava (15) Reza sadeghi-parsnava (16)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *