ثبت نام

ارکستر ۲۰۰ نفره «کارمینا بورانا» را در ایران می‌نوازد

IMG10271179
ب

ارکستر ۲۰۰ نفره «کارمینا بورانا» را در ایران می‌نوازد

 

گراموزیک- به گزارش خبرنگار مهر، در این کنسرت که ساعت ۲۱:۳۰ روزهای ۱۶ تا ۱۸ اسفند به رهبری مهدی قاسمی در تالار وحدت اجرا می شود اثر محبوب و مشهور «کارمینا بورانا» کارل ارف با همراهی یک ارکستر ۲۰۰ نفره متشکل از خوانندگان و نوازندگان برای علاقه مندان موسیقی اجرا خواهد شد.

در این کنسرت گروه کُری با ۱۴۵ خواننده، گروه کُر کودکان با ۲۰ خواننده و همچنین ارکستری با ۳۵ نوازنده شامل سازهای زهی، بادی چوبی، بادی برنجی، سازهای کوبه ای و پیانو به اجرای «کارمینا بورانا» می پردازند.

«کارمینا بورانا» قطعه آهنگی اثر کارل ارف در فاصله سال های ۱۹۳۵ و ۱۹۳۶ بر اساس مجموعه ای از اشعار قرون وسطی که اوایل قرن ۱۹ میلادی در صومعه ای در باواریا پیدا شد، ساخته شده است. این اثر از عظیم ترین و مشهورترین قطعات موسیقی کلاسیک در جهان است.

گروه کر شهر تهران در سال ۱۳۷۸ توسط مهدی قاسمی تشکیل شد. این گروه در کنار اجرای رپرتوار کلاسیک خود شامل قطعاتی از دوره باروک تا معاصر، قطعاتی از موسیقی محلی ایران، آثار آهنگسازان معاصر ایرانی، موسیقی فیلم  را نیز به اجرا گذاشته و همچنین در ضبط آثار آهنگسازان معاصر ایرانی مشارکت داشته است.

گروه کر فرهنگسرای بهمن نیز  در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد و تا کنون کنسرت های متعددی در تهران و شهرستان ها اجرا کرده است. این گروه به مدت ۸ سال پیاپی در جشنواره بین المللی موسیقی فجر حضور داشته و ۲ بار در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۱ رتبه برتر این جشنواره را بدست آورده است. این گروه با هنرمندانی همچون مهدی قاسمی، میلاد عمرانلو، آرش گوران، بابک میلانی و منصور حقی همکاری داشته است و در حال حاضر آرش فلاحی رهبری آن را بر عهده دارد.

مهدی قاسمی از فارغ التحصیل دانشگاه هنراست. وی از حضور اساتیدی چون زنده یاد حشمت سنجری، شریف لطفی، احمد پژمان، کامبیز روشن روان، هوشنگ کامکار، و مهربانو توفیق بهره گرفته است.

این هنرمند در سال ۱۳۷۶ به کشور ارمنستان سفر کرد و به تحصیل نزد پروفسور اداوارد میرزویان پرداخت. او همچنین از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ در شهر تورنتو کانادا نزد نورهان آرمان رهبر ارکستر «تورنتو سینفونیا» به تکمیل دانسته های خود در زمینه رهبری پرداخت. این هنرمند در حال حاضر به عنوان مدرس با دانشکده موسیقی دانشگاه هنر همکاری دارد و به رهبری گروه کر شهر تهران مشغول است.

منبع : مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *