ثبت نام

قطع کردن صدای خواننده مردمی در کنسرت !

Mehdi Yarrahi-Parsnava (19)
ب

Mehdi Yarrahi-Parsnava (18) قطع کردن صدای خواننده مردمی در کنسرت !

گزارش از اتفاقی عجیب در کنسرت مهدی یراحی

پارس نوا: مهدی یراحی چند سالی است که فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای شروع کرده و نقطه‌ی عطف کارنامه‌اش دو آلبوم «‌مثل مجسمه‌» و «‌امپراتور‌» است. احتمالا صدای یراحی بیش از هر زمانی در  ترانه تیتراژ پایانی برنامه‌ی ماه عسل، قطعه «سازش» شنیده شد. یراحی با افراد مهمی در عرصه‌ی موسیقی پاپ همکاری داشته که می‌توان به کوشان حداد و برادران خسروی (سیروان و زانیار ) اشاره کرد.

مهدی یراحی در روز پنجم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در دو سئانس  در سالن میلادِ نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت و قطعاتی بیشتر از دو آلبوم مثل «مجسمه» و «امپراتور» را اجرا کرد . گروه نوازنده‌ها که او  را در طول کنسرت همراهی کردند، عبارت بودند از :احسان نی‌زن ( ویولن )، رضا تاجبخش ( پیانو )، اکبر شهریاری ( پرکاشن )، بهنام احمدزاده ( کیبورد )، مجید رضاپور ( درامز ) ، علی افلاطونی ( گیتار‌الکتریک )، عظیم روحانی ( گیتار آکوستیک)، حامد حمیدزاده ( گیتار بیس )، امیر فقیه ( سینت و سمپلینگ) و مرتضی کریمی ( عود ).

  یراحی در این کنسرت مهمانان مطرحی هم داشت که می‌توان به روزبه بمانی، پرستو صالحی، امیرعباس گلاب، لیلا برخورداری، شیوا ابراهیمی، محمود غفاری، میلاد حاتمی، ایمان غیاثی و سعید زمانی اشاره کرد.

برنامه با شور و هیجانِ زیادی کار را شروع شد.  خواننده پس از چند آهنگ با مردم به گفت و‌گوی کوتاهی پرداخت و از مردم خواست تا برای تقدیر از افتخارآفرینی در کن، لحظاتی به تشویق اصغر فرهادی ، شهاب حسینی و ترانه علیدوستی بپردازند. در ادامه کار خود یراحی قطعات زیادی را اجرا کرد که به این شرح هستند : «دیدار » ، « اشک و بارون » ، « مثل مجسمه » ، یک آهنگ عربی ، « منو رها کن » ، « آشوب » ، « از خودت خبر بیار » ، « دوست نداشت »‌، «‌امپراتور »‌، « باید می‌شناختمت »‌، « عطر تو » ، « سازش » ، « اشتباه »‌، « انفرادی »، میکس دو آهنگ عربی  و « سال درد » .

 این کنسرتِ پر انرژی بدون سورپرایرز نبود، قبل از شروع آهنگ سازش که یکی از محبوب ترین کارهای یراحی به حساب می‌آید، از رضا تاجبخش که در سالن حضور داشت خواست تا به روی صحنه بیاید و او را در این آهنگ همراهی کند. پس از حضور تاجبخش ، احسان نی‌زن هم به روی استیج آمد و چند دقیقه‌ای با تاجبخش دو نوازی کردند تا به قطعه «سازش» رسیدند . حضور تاجبخش شاید بهترین قسمت این کنسرت بود و حضور او به نوازندگی یک قطعه ختم نشد و در چند قطعه‌ی دیگر هم حضور داشت. یراحی در اجرای دو آهنگ گیتار یه دست گرفت و نوازندگی خودش را هم به هوادارنش نشان داد. در میانه‌های این کنسرت یک آهنگ عربی اجرا شد که بسیار باب طبع مردم بود و استقبال بسیار خوبی شد و در انتهای کار هم یک آهنگ عربی دیگر اجرا کرد.

منفی‌ترین این کنسرت، اتفاقی غریب در پایان کار بود. زمانی که یراحی خواست آخرین آهنگ خود را، که شاید  چهار یا پنج دقیقه هم بیشتر طول نمی‌کشید، اجرا کند و مسئولین سالن میلاد صدای خواننده و گروه را در هنگام اجرای آهنگ « سال درد » قطع کردند! که اقدامی نادرست بود که امیدواریم در کنسرت‌های بعدی شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. اگر از این پایان بد بگذریم، باید گفت که کنسرت بسیار خوب و سرحالی را شاهد بودیم.

 تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

عکاس: مرتضی محمدی

منبع: اختصاصی پارس نوا

telegram

Mehdi Yarrahi-Parsnava (1) Mehdi Yarrahi-Parsnava (2) Mehdi Yarrahi-Parsnava (3) Mehdi Yarrahi-Parsnava (4) Mehdi Yarrahi-Parsnava (5) Mehdi Yarrahi-Parsnava (6) Mehdi Yarrahi-Parsnava (7) Mehdi Yarrahi-Parsnava (8) Mehdi Yarrahi-Parsnava (9) Mehdi Yarrahi-Parsnava (10) Mehdi Yarrahi-Parsnava (11) Mehdi Yarrahi-Parsnava (12) Mehdi Yarrahi-Parsnava (13) Mehdi Yarrahi-Parsnava (14) Mehdi Yarrahi-Parsnava (15) Mehdi Yarrahi-Parsnava (16) Mehdi Yarrahi-Parsnava (17) Mehdi Yarrahi-Parsnava (18) Mehdi Yarrahi-Parsnava (19) Mehdi Yarrahi-Parsnava (20) Mehdi Yarrahi-Parsnava (21) Mehdi Yarrahi-Parsnava (22) Mehdi Yarrahi-Parsnava (23) Mehdi Yarrahi-Parsnava (24) Mehdi Yarrahi-Parsnava (25) Mehdi Yarrahi-Parsnava (26) Mehdi Yarrahi-Parsnava (27) Mehdi Yarrahi-Parsnava (28) Mehdi Yarrahi-Parsnava (29) Mehdi Yarrahi-Parsnava (30) Mehdi Yarrahi-Parsnava (31) Mehdi Yarrahi-Parsnava (32) Mehdi Yarrahi-Parsnava (33) Mehdi Yarrahi-Parsnava

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *