ثبت نام

کنسرت احسان خواجه امیری در آبادان کنسل شد

۱۶
ب

16

کنسرت احسان خواجه امیری در آبادان کنسل شد

.

گراموزیک در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری کنسرتی توسط احسان خواجه امیری در آبادان، اعتراضاتی در خصوص برگزاری آن از سوی تعدادی از روحانیون آبادان صورت گرفت و این در شرایطی است که مسئولان مربوطه تاکید دارند هیچگاه اجازه نمی دهند، اینگونه مسائل باعث خدشه وارد کردن به مسایل اعتقادی و مذهبی و جریحه دار شدن احساسات مردم شود

این روزها موضوع لغو مکرر کنسرتها در آبادان به بدیهی ترین و امکان پذیرترین کار ممکن در این شهرستان تبدیل شده است.

دو سه روزی است که جمعی از روحانیون و طلاب آبادان با شنیدن این خبر که قرار است به میزبانی منطقه آزاد اروند کنسرتی برگزار شود یک سری اعتراضات سعی در لغو برگزاری آنها پیش از برپایی و اجرای آن دارند.

بر اساس شنیده ها پنج نفر از روحانیون به نمایندگی از سایر روحانیون و طلاب شهر با حضور در سازمان منطقه آزاد اروند و گفتگو با مدیران این سازمان خواستار جلوگیری و برگزار نشدن کنسرتها شدند، پس از این اقدام و عدم اطمینان آنان از قبول درخواستشان توسط مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در برپا نشدن کنسرت مذکور(کنسرت احسان خواجه امیری) این بار شاهد ارسال پیامکهایی با مضمون «فوری، فوری، خروش امت حزب الله در اعتراض به برگزاری کنسرتهای ساختار شکن لطفا شما هم باارسال پیامک این اقدام را محکوم کنید» که در انتهای آن نیز شماره همراه مدیر عامل و معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند درج شده بود برای مردم آبادان ارسال شد.

در ادامه این اعتراضات پنهان و گاه آشکار روحانیون امروز خبر از تصمیم این افراد برای اجتماع در دفتر امام جمعه آبادان به گوش رسید که انجام این کار از سوی امام جمعه پذیرفته نشد و وی که در جلسه شورای آموزش و پرورش حضور داشت به طور مرتب با تلفن همراه خود از آنها می خواست تا از انجام اینکار خودداری کنند.

معترضان که نتوانستند به تصمیم خود برای اجتماع در دفتر امام جمعه دست پیدا کنند اعلام کردند که به اعتراضات خود در قالب تجمعات مختلف در بخشهای گوناگون شهر از جمله مقابل فرمانداری ویژه آبادان اقدام خواهند کرد.

امام جمعه آبادان در این خصوص گفت: دوست ندارد که وارد این موضوع شود، به هر حال آنان جمعی از روحانیون و آگاهان به مسائل دینی و شرعی هستند که به طور قطع مصادیقی از ناهمگونی ها با مسائل شرعی را در کنسرتها دیده اند که با انجام آنها مخالفند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: ما پیشتر برنامه مدونی در جهت اجرای برنامه های شاد و مفرح برای عموم مردم و در نقاط مختلف شهری را در اختیار مسئولان منطقه آزاد اروند قرار دادیم ولی ظاهرا آنان دوست دارند تا کار خودشان را انجام دهند.

وی اظهار کرد: برگزاری کنسرتهایی که فقط قشر خاص از جامعه بتوانند از آن استفاده کنند و سایر مردم از آن بی بهره بمانند چه سودی به حال مردم دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: برگزار کنندگان کنسرتها در آبادان بیش از آنکه به فکر جیب مردم باشند به فکر خودشان هستند و توان اقتصادی مردم را در نظر نمی گیرند.

امام جمعه آبادان یادآور شد: ما با ارائه یک برنامه منسجم به مدیران سازمان منطقه آزاد اروند از آنها خواستیم که برنامه های شاد و مفرحی را برای عموم مردم  و بر اساس چارچوب تعیین شده (موافق شرع) به انجام برسانند و یا اگر نمی توانند به گروههایی هنرمندی که بیشتر از هنرمندان توانمند همین شهر هستند در قالب چارچوب مشخص و با محوریت و همکاری امامت جمعه نسبت به این مهم اقدام کنند که چنین نشد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور بدون پاسخ به سئوال مبنی بر مخالفت و یا موافقت با اقدامات صورت گرفته از سوی این روحانیون گفت: بارها گفته ایم که دستهای پشت پرده زیادی وجود دارند که فقط به فکر منافع خویش هستند و نه مردم، اینکه از مردم برای رسیدن به منافع شخصی هزینه کنیم بسیار نامناسب و ناپسند است.

فرمانداری آبادان نیز با خبر دار شدن از این موضوع در حال پیگیری و حل بدون تنش، کنش و واکنش مسئله هستند.

اجازه نمی دهیم حرمت خون شهدا از بین برود

این در حالی است که معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود گفت: گسترش فعالیت های هنری در منطقه آزاد اروند هیچگونه مغایرتی با اعتقادات مردم ندارد.

سید مرتضی نعمت‌زاده اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح گسترش منطقه آزاد به کل شهرهای آبادان و خرمشهر و پیش آمدن مسایل حاشیه ای در بعضی از مناطق آزاد تجاری کشور برخی از  مردم این دو شهر نسبت به تحت الشعاع قرار گرفتن مسایل اعتقادی و مذهبی شان ابراز نگرانی کرده اند.

وی با اشاره به اجرای یک کنسرت در مناطق آزاد افزود: هیچگاه اجازه نخواهیم داد که اینگونه مسائل باعث خدشه وارد کردن به مسایل اعتقادی و مذهبی و جریحه دار شدن احساسات مردم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: در جامعه تعریفهای گوناگونی از زمان ایام مذهبی وجود دارد، یکی محاسبه کردن این ایام بر طبق تقویم جمهوری اسلامی ایران که این ایام بر اساس همان یک روز ثبت شده در تقویم در نظر گرفته می شود و دیگری محاسبه کردن یک مناسبت خاص به بیش از یک روز تعیین شده در تقویم مانند یک دهه یا یک هفته است که ما نیز در اجرای برنامه های فرهنگی بر طبق ایام تعیین شده در تقویم کشور عمل خواهیم کرد.

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به مذهبی بودن دو شهر آبادان و خرمشهر و همچنین جایگاه و سابقه آنان در دفاع مقدس اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود و اطمینان می دهیم که مسایل حاشیه ای دیگر مناطق آزاد دیگر در اینجا پیش نیاید.

وی ادامه داد: در همین راستا و بر اساس نگرانی های ایجاد شده از همزمانی کنسرت احسان خواجه امیری با ایام فاطمیه تلاش خواهیم کرد هیچگونه تداخل زمانی با این ایام نداشته باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: هدف ما از برگزاری برنامه های شاد فرهنگی و هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر، ایجاد نشاط و سرگرمی برای مردم این دو شهر است که با توجه به قرار گرفتن در دل جنگ در سالهای دفاع مقدس و تحمل سختی های سالهای سازندگی، نیاز آنها به یک فضای شاد فرهنگی احساس می شود.

پیشتر نیز دو کنسرت در آبادان با مخالفت روحانیون و طلاب شهر لغو شد ضمن آنکه جشنواره فرهنگی نکوداشت ناصر تقوایی این فرزند آبادان و اسطوره سینمای ایران و جهان نیز با مخالفت برخی افراد نامعلوم  وایجاد سر و صدا در هنگام سخنرانی تقوایی نا تمام ماند.

.

پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

دیدگاه ها

  • sara فوریه 25, 2014 :: 00:40
    0 0

    متاسفم با چه احترام و عزتی به امریکا دعوت شد و با چه استقبالی روبرو شد ولی در کشور خودش به بدترین شکل مانع برگزاری کنسرت میشن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *