ثبت نام

بابک جهانبخش مهمان ویژه کارگاه ترانه بابک صحرایی

babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (8)
ب

babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (11)بابک جهانبخش مهمان ویژه کارگاه ترانه بابک صحرایی
پـارس نـوا: اواین جلسه کارگاه ترانه بابک صحرایی در سال جدید با حضور مهمانان ویژه پنج شنبه ۱۹ فروردین در دفتر مجله ۷ نگاه برگزار شد
ساعت ۱۴ پنج شنبه ۱۹ فروردین ماه تعداد زیادی از ترانه سراهای جوان و خوش آتیه کشور در دفتر مجله هفت نگاه گرد هم آمده بودند تا به بحث و گفتگو در مورد ترانه های خود بپردازند . مهمانان ویژه این مراسم یکی پس از دیگری به این جمع پیوستند .بابک جهانبخش ،امیرعباس حسن زاده، بابک وزیرى، حامد صوفى پور، محمدرضا رهنما، على اعظمى و مهدى محمدى از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.
در ابتدای جلسه بابک صحرایی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به بیان ویژگی های یک خواننده توانا پرداخت و بابک جهانبخش را یکی از خواننده های منحصر به فرد از نظر تکنیک صدا و کلام معرفی کرد.او در این باره گفت : بابک جهانبخش از جهات مختلف به رشد موسیقی کشور کمک بسیاری کرده است. قبل از بابک فاصله زیادی بین خواننده و ترانه سرا بود اما وجود ارزشمند بابک اتفاقی بود که باعث شد این فاصله به کمترین مقدار خود برسد و ترکیب ترانه های با کیفیت بالا با آهنگسازی مناسب و اجرای درست آن را ماندگار سازد.
در ادامه پس از ترانه خوانی اعضای کارگاه بابک جهانبخش در مورد ترانه سراهای حال حاضر گفت : باید روی متفاوت بودن ترانه و خلاقیت آن خیلی فکر کرد. ترانه باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب ماندگار شود. من هر وقت میخواهم ترانه ای را بخوانم ذهن مخاطب را در نظر میگیرم. ترانه لزوما نباید موضوعی عاشقانه داشته باشد و باید به موضوعاتی دیگر هم پرداخته شود. وی اینگونه ادامه داد که یکی از ایرادهایی که در بسیاری از ترانه ها وجود دارد عدم داشتن ترجیع بند است همچنین باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که تعداد واژه های نو زیاد باعث گنگ شدن ترانه می شود. وی در ادامه گفت برای همه چیز باید حدی را قائل شویم حتی غم. ترانه همیشه باید با امید همراه باشد. او همچنین به فاخر بودن آهنگهای تازه منتشر شده از جمله ماه و ماهی حجت اشرف زاده، خداحافظی تلخ محسن چاووشی اشاره کرد و گفت این روزها مردم از کارهای کلاسیک که محتوای نوستالوژی دارند و در آنها از شعر و غزل استفاده شده بیشتر استقبال می کنند. و این برگرفته از سطح سواد بالای موسیقیایی آنهاست. به هر حال باید در زمینه ترانه سرایی مطالعه بیشتری صورت بگیرد تا شاهد آثار فاخر بیشتری باشیم.
در ادامه در مورد تیتراژ برنامه ماه عسل ،همخوانی با رضا صادقی در آلبوم منو بارون و کنسرت های آتی و آلبوم جدید وی نیز سوالاتی پرسیده شد که بابک به آنها پاسخ داد.
در بخشی از صحبت ها ، بابک ناخواسته نام آلبوم جدید خود به نام “تصمیم” را به زبان آورد که از نکات جالب توجه این جلسه بود. همچنین در آخر بابک صحرایی از او خواست تا قطعه ای را به صورت زنده اجرا کند و بابک هم با صدای گرم و دلنشین خود یکی از آهنگ های آلبوم جدید خود و همچنین آهنگ “دریا” را به زیبایی اجرا کرد.
در پایان از جناب آقای بابک صحرایی ترانه سرای توانای کشورمان به خاطر همکاری در پوشش خبری این مراسم کمال قدردانی را داریم.

تهیه و تنظیم گزارش: مهدی زمانی

گزارش تصویری: مرتضی محمدی

منبع: اختصاصی پارس نوا

babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (15) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (16) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (17) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (1) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (2) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (3) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (4) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (5) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (6) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (7) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (8) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (9) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (10) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (11) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (12) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (13) babak jahanbakhsh-babak sahraee-parsnava (14)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *