ثبت نام

اثر تازه همایون شجریان و تور کنسرت های «هوای گریه»

۸
ب

8اثر تازه همایون شجریان و تور کنسرت های «هوای گریه»

پـارس نـوا: آلبوم تازه‌ای از «همایون شجریان» با آهنگسازی «فردین خلعتبری» و نظارت «بهنام ابوالقاسم» بر ارکستر، در یک ماه آتی، منتشر خواهد شد.

همایون شجریان زمستان امسال، بار دیگر کنسرت «هوای گریه» را در بسیاری از شهرهای ایران اجرا خواهد کرد؛ اثری که در اردیبهشت ۱۳۸۲ با آهنگسازی «محمد جواد ضرابیان» توسط شرکت دل آواز منتشر و کنسرت‌های آن نیز با استقبال بسیاری مواجه شد.
هوای گریه یکی از مهم‌ترین آثار همایون شجریان است؛ و باید آن را اولین آلبوم مستقل این خواننده دانست که با اقبال بسیاری مواجه شد و همچنان پس از دوازده سال از انتشار آن به خوبی در یاد‌ها مانده است.

خبرها حاکی از این‌است که چند آلبوم دیگر نیز از همایون شجریان در دست انتشار است. بعد از «خداوندان اسرار» قرار است آلبوم تصویری کنسرت «آیینه‌ها» به همراه مستند «آن سوی آیینه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد منتشر شود.
ممکن است «همایون شجریان» در اثر «خیام» به کارگردانی «بهروز غریب‌پور» نیز حضور یابد.

آلبوم تازه‌ای که از آن گفته شد و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، اشعار آن را «افشین یداللهی» سروده و قرار است در دو سی‌دی منتشر شود و بعد از انتشار، کنسرت‌های آن نیز در تهران و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

جدید‌ترین آلبوم «همایون شجریان» هشت تصنیف و چند قطعه‌ی آوازی دارد و آهنگساز آن را برای کوارتت زهی، سنتور و گیتار و خواننده با یک سازبندی متفاوت نوشته است.
نوازندگان چهره‌ای چون پدرام فریوسفی، پریسا پیرزاده، آتنا اشتیاقی، کاوه صالحی، مهیار طریحی در آن نواخته‌اند و «آیین مشکاتیان» نیز به عنوان نوازنده‌ی مهمان در دو قطعه حضور داشته است.
از آغاز آهنگسازی این اثر، حدود چهار سال می‌گذرد و در این مدت فضای کاری گسترده‌تر شد و تا جایی ادامه پیدا کرد که قرار است در قالب دو سی دی منتشر شود.
در واقع درگیر بودن فردین خلعتبری و همایون شجریان در پروژه‌های دیگر و همچنین تور کنسرت‌های «همایون» دلیل تاخیر در انتشار این اثر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *