ثبت نام

پرواز ناصریا ۹ ساله شد؛ ترانه های گمشده به مناسبت سالروز درگذشت ناصر عبدالهی

naser
ب

naser

پرواز ناصریا ۹ ساله شد

ترانه های گمشده به مناسبت سالروز درگذشت ناصر عبدالهی

پارس نوا: به همین راحتی ۹ سال گذشت. بیست و نهم آذرماه، همواره یادآور پرواز خواننده ای است که به گفته اکثر اهالی موسیقی حقش را از موسیقی پاپ نگرفت.به جای بازگویی بیوگرافی ناصر، به جمله ای که  «احسان علیخانی»  گفت بسنده می کنیم : “همیشه دوست داشتیم این موضوع را بگوییم. صحبت کردن از علی (ع) ساده است، اما ناصر عبدالهی در جایی از امیرالمؤمنین صحبت کرد که سخت بود.”

پایگاه خبری تحلیلی پارس نوا، ضمن یادی از مرحوم عبدالهی، به همین مناسبت بخش جدیدی به نام “ترانه های گمشده” را به سایت خود اضافه کرده که به پخش و بحث در مورد ترانه های کمتر شنیده شده از خواننده های مختلف می پردازد. به همین منظور، در هر مطلبی که درج می شود به انتشار ترانه ای که کمتر شنیده شده و یا به قول معروف کمیاب است خواهیم پرداخت.

گمشده ۱: ناصر عبدالهی – ابوالفضل بریده دست

سال ۱۳۷۴ بود و هنوز کسی ناصر عبدالهی را نمی شناخت. به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع)، برنامه «صبح بخیر ایران» از مرکز ابوموسی پخش شد و جوانی ۲۵ ساله به اجرای ترانه پرداخت که کسی جز ناصر عبدالهی نبود. بعد از پخش این برنامه، مردم بندرعباس با صدا،سیمای آن مرکز تماس گرفته و درخواست می کردند که آن جوان را باز هم به تلویزیون بیاورید. از این جا بود که کار ناصر عبدالهی شروع شد. ترانه ای با عنوان “ابوالفضل بریده دست” در آن برنامه اجرا شد که اولین حضور ناصر در تلویزیون و به نوعی اولین ترانه او محسوب می شود.

ترانه و ملودی: ناصر عبدالهی

دانلود آهنگ ابوالفضل بریده دست با صدای ناصر عبدالهی

 

گمشده ۲: ناصر عبدالهی – گل یخ (اجرای دوصدایی با سعید شهروز)

سال ۱۳۷۹ با انتشار «آلبوم غزلک» از «سعید شهروز» که گفته می شود پرفروش ترین آلبوم بعد از انقلاب است، ترانه ای شنیدنی در آن وجود داشت به اسم “گل یخ” که کار مشترکی بود از سعید شهروز و ناصری که به تازگی نامش بر سر زبان ها افتاده است. این اثر در هیچ یک از آلبوم های ناصر قرار نگرفت و جالب توجه اینجاست که سعید شهروز تنها اثری که به صورت دو صدایی اجرا کرده همین کار است.

ترانه: یغما گلرویی – آهنگ: ناصر عبدالهی – تنظیم: بهنام ابطحی

دانلود آهنگ گل یخ با صدای ناصر عبدالهی (با همراهی سعید شهروز)

 

گمشده ۳: ناصر عبدالهی – تقویم کهنه (اجرای دوصدایی با شهرام فرشید)

نوروز ۱۳۸۹ ترانه ای زیبا با عنوان «تقویم کهنه» با صدای ناصر و «شهرام فرشید» (خواننده ای که هنوز هم فعالیت موسیقی دارد) پخش شد. این اثر تا قبل از مرگ ناصر پخش نشده بود و اکنون هم در هیچ آلبومی قرار ندارد.

دانلود آهنگ تقویم کهنه با صدای ناصر عبدالهی (با همراهی شهرام فرشید)

 

گمشده ۴: ناصر عبدالهی – همدلی (اجرای مشترک با رضا صادقی، غلامرضا صنعتگر، معین راهبر، محمود راهبر و اسحق احمدی)

ترانه ای تحت عنوان «همدلی» با صدای ناصر پخش شد که با همخوانی جمعی از خوانندگان اهل بندرعباس همراه بود. این کار هم در هیچ آلبومی قرار ندارد و قرار گرفتن صدای ناصر در کنار رضا صادقی و غلامرضا صنعتگر جالب توجه است.

آهنگ: مهدی آرمباش – تنظیم: معین راهبر

دانلود آهنگ همدلی با صدای ناصر عبدالهی ( با همراهی با رضا صادقی، صنعتگر و …)

 

گمشده ۵: ناصر عبدالهی – اعتبار صدا

بی تو ای بود و نبودم ،عمر یـــک لحظه بسن        پهنه  وسیع عالــــــم بی تــــــــــو بی مه قفسن

بدون تو ای بود و نبودم عمر یـک لحظه بسه           کل دنیا بــــــی تــــــو برای مـــــــن مثل قفسه

این شعری است که بر سنگ مزار ناصر عبدالهی حک شده است. این شعر مربوط به ترانه ای است با عنوان «اعتبار صدا» که گفته می شود ناصر علاقه خاصی به این کار داشت ولی هیچ گاه فرصت نکرد آن را با تنظیم نهایی شده بخواند. این اثر در حد یک اتود بوده و در هیچ آلبومی جای نداشته است.

ترانه و ملودی : ناصر عبدالهی

دانلود آهنگ اعتبار صدا با صدای ناصر عبدالهی

منبع: پارس نوا

دیدگاه ها

  • علی مارس 8, 2016 :: 18:00
    2 0

    سلام . ممنونم از شما که یاد ناصر عزیز را زنده نگه داشتید ، تمام این ترانه ها را گوش داده بودم چون عاشق ناصریا بودم و هستم اما با این کیفیت نه ! مثلا ترانه ی همدلی را با این کیفیت نداشتم و دوباره دانلود کردم با کیفیت عالی ای که گذاشتید . از گمشده های ناصر ، ترانه ی سوگ سهراب هم هست و البته ترانه های زیاد دیگری که اکثرا به زبان محلی خوانده شده اند .

  • فرشاد کریمی دسامبر 6, 2017 :: 00:08
    2 1

    سلام
    هرآنچه که ناصر را بیادم بیاورد زیباست
    مخصوصا آنکه آن چیز صدای زیبای خود ناصر باشد
    بسیار سپاسگذارم بسیار
    خیلی خیلی خیلی دلم براش تنگ شده و جایش خالیست و دیگر همتایی نداشته و ندارد و خوبیه آن هم شاید هنین باشد که اسطوره اسطوره است
    چه صورت زیبایی
    چه صدای زیبایی
    چه اخلاق زیبایی
    چه ترانه های زیبایی
    چه آهنگهای زیبایی
    یادش خیلی گرامی باد
    و دمتون گرم
    سپاسگذارم

  • رضا اکتبر 30, 2019 :: 00:05
    1 0

    سلام ، لطفاً لینک دانلود آهنگها رو فعال کنید ، دانبود نمیشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *