ثبت نام

تازه ترین آلبوم «مجید درخشانی» منتشر می شود

۶b952b214561476f03b64e251b5931c2
ب

6b952b214561476f03b64e251b5931c2تازه ترین آلبوم «مجید درخشانی» منتشر می شود

گراموزیک: مجید درخشانی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: نزدیک به دو سال روی آلبومی وقت گذاشتم که تصانیف ۱۵ سال اخیرم در آن گنجانده شده و فعلا برای اخذ مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسر می‌برد. بعد از اخذ مجوز توسط شرکت فرهنگی هنری “رهگذر هفت اقلیم” روانه بازار خواهد شد.

درخشانی ادامه داد: در این اثر سعی کرده‌ام تا از حضور جوانان با استعداد در آن بهره ببرم در نتیجه یک شاعر جوان و یک نوازنده‌ زهی از شهر همدان که با ساز “یس نای” که صدایی شبیه “بالابان” دارد، با من در این اثر همکاری و به دونوازی پرداخته است. در واقع می‌خواستم تلاش بی‌وقفه این عزیزان تازه کار به گوش مردم رسیده و مورد توجه قرار گیرد. در این آلبوم جواد بطحایی (سنتور، تکنواز)، شاهو عندلیبی (نی)، مجید درخشانی (سنتور) و مجتبی عسگری به عنوان خواننده با من همکاری دارند.

وی افزود: این اثر شامل مجموعه تصانیفی است که طی ۱۵ سال اخیر ساخته‌ام. هر یک از این تصنیف‌ها متعلق به یک بازه زمانی خاص است. “چندین شب و خاموش” با شعری از سایه، در دستگاه دشتی ساخته شده است. این تصنیف با تغییر مقام به همایون رفته است. تصنیف دیگری با شعری از یک شاعر گمنام که در دستگاه افشاری است و در ادامه این اثر با تغییرات مقام سپس با قطعه “خروش” که قطعه‌ای پرشور است، می رود. در این آلبوم مقام‌های مختلف را تجربه ‌کرده ام.

او ادامه داد: متاسفانه این روزها شرایط موسیقی مناسب نبوده و شرکت‌ها از این هنر والا حمایت نمی‌کنند. آلبوم که ضبط شد و به پایان رسید تازه مراحل اصلی کار شروع می‌شود. اما من خداروشکر تواسنتم با شرکت “رهگذر هفت اقلیم” آشنا شوم و آنها از اثر من حمایت تمام جانبه انجام دادند. علی الخصوص حمید پازوکی نیز به لحاظ مالی حامی ما در اموز ضبط و … بودند و این بسیار کار ارزشمندی است.

این نوازنده در پایان درباره دیگر آثار در راه انتشار خود گفت: چند آلبوم هم با محمدرضا شجریان آماده انتشار داریم .

منبع: هنر آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *