ثبت نام

شب آخر فریدون آسرایی در پاییز

fereydoon asraei-gramusic (13)
ب

fereydoon asraei-gramusic (13)گزارش کنسرت اخیر فریدون آسرایی

گراموزیک: فریدون آسرایی خواننده‌ای است با بیش از  یک دهه فعالیت حرفه‌ای در موسیقی پاپ که با آلبوم آخر خود به نام «عشق یعنی» و با قطعات تازه به بازار موسیقی بازگشته. در تمام این سال‌ها پتانسیل جنجال را داشته ( از جمله ماجرای فعالیت موسیقی در خارج از کشور و بازگشت به ایران) اما همیشه از کنار حاشیه‌ها عبور کرده است و به گفته خودش دو نفر که باعث ماندنش در ایران شدند بهروز صفاریان و پدرام کشتکار بوده اند. فریدون چندین آهنگ و آلبوم منتشر کرده. بعضی از آنها خیلی موفق بودند و بعضی دیگر با استقبال سردی مواجه شدند. برای مثال آهنگ «خوشگل عاشق» هنوز هم  یک هیت دست نیافتنی است. اما استاندارد خوانندگی فریدون و همکاری با موزیسینی هم‌چون بهروز صفاریان، باعث شده که در تمام این سال‌ها از تعداد طرفداران فریدون کاسته نشود. در ماه‌های گذشته هم فریدون در اقدامی جالب توجه، قطعه‌ای را با همصدایی آرمین تو‌ای‌اف‌ام، رپر زیرزمینی، منتشر کرد.

هفدهم مهر ۱۳۹۴ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، طی دو سانس کنسرت فریدون آسرایی برگزار شد و خواننده‌ی محبوب به همراه نوازندگان شناخته‌شده بر روی صحنه رفت. در این کنسرت  ایمن خراسانی راد (گیتار و رهبر ارکستر)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، کارن زیاری (پیانو و کیبورد)، سینا پرتوی (درامز) ، حسام متولی (پرکاشن)، آرش عیوضی (بیس) و امیرحسین محمودی (ویولن) فریدون را همراهی کردند.

کنسرت با «عشق یعنی»، که اولین ترک از آلبوم آخر او هم هست، شروع شد و در ادامه به آهنگ‌های »، «طاقت بیار»، «سلام»، «ستاره»، «هنوز همونیم» ، «دوست دارم» ، «نگاهت» ، «یاد تو می‌افتم»، «خاطره»، «چشمات مال منه»، «ببخشید»، «پشیمونی» ، «فاصله ها»، «یادش بخیر» (بدون موسیقی) رسید و در نهایت با اجرای قطعه‌ی محبوب و پرطرفدار «آهای خوشگل عاشق» پایان یافت.

طبق معمول هم مهمانان معروف کم نبودند. از جمله می‌توان به حضور بهنام تشکر، اکرم محمدی،بهروز صفاریان،پدرام کشتکار، عبدالجبار کاکایی اشاره کرد. البته این کنسرت هم بدون نکته باقی نماند. برای شاد کردن فضا و گرم کردن سالن در بین قطعات اصلی، آهنگ‌های محلی ریتمیک و بی‌کلامی در نظر گرفته شده بود. آهنگ‌هایی که آثار بیژن مرتضوی در سال‌های گذشته را برای حاضران تداعی می‌کرد و ارتباط چندانی با سبک کارهای فریدون نداشت.

 تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *