ثبت نام

بازگشت رضا صادقی و مشکی‌پوشان به صحنه

۲۳
ب
21
کنسرت رضا صادقی در تهران

بازگشت رضا صادقی و مشکی‌پوشان به صحنه

گزارش متنی و تصویری از کنسرت «رضا صادقی» در تهران

گراموزیک: در ایران، به ویژه بعد از انقلاب، تعداد خواننده‌هایی که صدایی با جنس و هویت خاص خودشان را داشته باشند، زیاد نیست. از این دست می‌توان زنده‌یاد ناصر عبدالهی و رضا صادقی را نام برد. رضا صادقی از اوایل دهه‌ی هشتاد، فعالیت حرفه‌ای خود را در مارکت موسیقی آغاز کرد و از همان ابتدا توانست با یکی از هیت‌ترین قطعات موسیقی پاپ، «مشکی رنگ عشق»، در دل مردم جا باز کند و روند موفقیت و محبوبیتش  را هم تا به امروز حفظ کرده است. صادقی چندین آلبوم موفق در کارنامه‌اش دارد و با بسیاری از حرفه‌ای‌های این عرصه همکاری داشته. مسلما همین انتخاب‌های حرفه‌ای خوب او یکی از دلایل اصلی ماندگاری و نفوذش در میان مردم به شمار می‌آید و طیف گسترده‌ی طرفدارانش، از نوجوان گرفته تا سالمند، شاهدی بر این مدعا است.

روز ششم شهریور ۱۳۹۴، صادقی در تالار وزارت کشور و به همت موسسه‌ی آوای هنر، کنسرت خود را طی یک سانس برگزار کرد. پویا نیکپور یکی از بهترین پیانیست‌ها و آهنگسازان کشور، رهبری ارکستر را بر عهده داشت. دیگر اعضای گروه هم عبارت بودند از:  آرش مقدم (درامز)‌، سعید صارمی (پرکاشن )، مرتضی کریمی ( عود )، فاضل پیش ( گیتار الکتریک )‌، عمید بنکدار ( گیتار بیس ) و امید شهابی (کیبورد).

در ابتدا و پس از  نشستن هواداران در سالن، اعضای گروه موسیقی هم به روی صحنه آمدند و در جای خود مستقر شدند. پس از چند دقیقه اجرای بی‌کلام، صادقی بر روی صحنه حاضر شد و تمام سالن ایستاده و یکصدا ستاره‌ی محبوب خود را تشویق کردند. پس از تشویق مردم، «کلافه« از آلبوم آخر صادقی با عنوان «فقط گوش کن» اجرا شد. صادقی بعد خواندن اولین آهنگ، چند دقیقه‌ای را با حاضران صحبت و یاد کرد از بابک بیات، ناصر عبدالهی، مرتضی پاشایی، بیت‌الله عباسپور و تمام شهدای این مرز و بوم. در پایان هم از احمد شاملو گفت و تمام حس و حالش را مدیون او دانست.

«حیف»، «یه نفر»، «عاشق شدم»، «خبر داری»، «آمِرِم»، «می‌خوامت»، «یادگاری»، «بی‌تو» و «رنگ صدام» قطعات بعدی کنسرت از آلبوم آخر بودند که به ترتیب اجرا شدند. آهنگ‌های محبوب و قدیمی‌تری هم‌چون «وایسا دنیا»، «کفش آهنی»، «فال»، «احساس رویایی»، «ادعا»، «عاشقتم» و «بخند» از قلم نیافتادند و حاضران در سالن با شنیدن آنها حسابی به وجد آمدند. به ویژه هنگام اجرای «عاشقتم» که با تکنوازی کوتاه پیانو از سوی پویا نیکپور همراه بود و صادقی هم از مردم خواست که با نور گوشی‌های خود،  او را همراهی کنند. لحظه‌ای که می‌شود آن را نقطه‌ی اوج کنسرت نامید.

هم‌چنین رضا صادقی از دوست و یار همیشگی‌اش یعنی پویا نیکپور تشکر کرد و به هوادارنش از انتشار آلبوم نیکپور با نام «خارج از تصور» خبر داد و گفت در یکی از قطعات این آلبوم که به زودی منتشر خواهد شد، با نیکپور همخوانی کرده است.

این کنسرت هم مانند دیگر کنسرت‌های شلوغ پاپ، کم مهمان نداشت و می‌توان به حضور مهمانانی همچون مانی رهنما، پرستو صالحی، مهران خالصی، بهشاد شریفیان، فرشید ادهمی، یاحا کاشانی، بابک صحرایی و معین راهبر اشاره کرد.

گفتنی است این کنسرت به همت موسسه ی  فرهنگی هنری «آوای هنر» برگزار شده است.

تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه انز «آرش صمدزاده» به تماشای این کنسرت بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 1

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *