ثبت نام

علی عبدالمالکی: با انرژی و هیجان به انتظار هوادارها پاسخ می‌دهم+عکس از تمرین گروه

IMG_7299
ب
IMG_7304
تمرین کنسرت علی عبدالمالکی

علی عبدالمالکی: با انرژی و هیجان به انتظار هوادارها پاسخ می‌دهم

گفتگو با علی عبدالمالکی به بهانه آلبوم و کنسرت جدیدش

 گراموزیک: این روزها در سطح شهر پوسترهای آلبوم جدید علی عبدالمالکی با عنوان «مخاطب خاص» به چشم می‌خورد. خواننده‌ی جوانی که کارش را از اوایل دهه‌ی هشتاد شروع کرد و با دو آلبوم غیر رسمی «خدانشناس» و «نامسلمون»، طرفداران خاص خودش را به دست آورد. بعد از انتشار اولین آلبوم رسمی، عبدالمالکی آماده‌ی برگزاری کنسرت در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی است. به همین مناسبت با او درباره‌ی کارهای جدید و برنامه‌های آینده‌اش گفتگو کرده ایم.

– کار تولید آلبوم «مخاطب خاص» چطور پیش رفت؟ مخصوصا که  نسبت به بازار موسیقی پاپ، پروسه‌ی تولید طولانی‌تری داشته.

– پروسه‌ی کلی با احتساب دریافت مجوز، حدود شش هفت سالی شد. اما اگر منظورتان استارت اصلی تولید آلبوم است، باید بگویم از دو سه سال پیش کار جدی را شروع کردیم.

– طبیعتا آلبوم اول خواننده، استرس بیشتری به همراه دارد. خیلی‌وقت‌ها این استرس و وسواس باعث پیشرفت کار می‌شود و بعضی مواقع هم ممکن است که روی کیفیت تاثیر منفی بگذارد. فضای کار شما چطور بود؟

– خوب استرس همیشه هست، نه تنها برای من بلکه برای همه. ناخواسته پیش می‌آید و چاره‌ای هم نیست و باید دست به دست هم بدهیم تا از پس کار بر بیاییم. خدا را شکر که توانستم با حرفه‌ای‌ها همکاری کنم. حساسیت باعث می‌شود که کار با دقت بیشتر و حرفه‌ای‌تر جلو برود.

– «مخاطب خاص» شامل پانزده قطعه است. در مقایسه با سایر آلبوم‌ها، این حجم آهنگ زیاد نیست؟ این احتمال وجود دارد که به جز هیت‌ها، قطعه‌های دیگر کمتر شنیده شود.

– هفت سال می‌شد که آلبومی نداده بودم و باید هوادارانم را راضی می‌کردم. می‌خواستم که این وقفه‌ی طولانی را جبران کنم.  به دلیل حساسیت زیاد، سعی کردم که بهترین کارهایم در آلبوم باشد. وقتی که از کار مطئمن باشی دیگر فرقی نمی‌کند که آلبومت ۲۰ ترک باشد یا ۱۵ تا.  باید بگویم که این ۱۵ قطعه از میان نزدیک به ۱۰۰ آهنگ و در طول شش، هفت سال انتخاب شده و حاصل یک برنامه‌ی کوتاه مدت نیست.

– از کنسرت ۲۴ خرداد بگویید.

– برنامه‌های زیادی را تدارک دیده ایم که به امید خدا، می‌خواهم در قالب یک کنسرت، پاسخ سال‌ها انتظار و لطف بی‌پایان هوادارها را بدهم. در تلاشیم که یک کنسرت پر از انرژی و هیجان داشته باشیم و شب خوبی را برای حاضران رقم بزنیم. این را هم بگویم که سورپرایزهای جالبی در راه است.

– کنسرت‌های تبریز و ارومیه چطور پیش رفت؟ آیا قرار است که شبیه همان برنامه را در تهران هم ببینیم و این که تور کنسرت‌ها در کار خواهد بود؟

– می‌توانم در یک کلام بگویم که عالی بود. استقبال مردم خونگرم و موسیقی‌دوست تبریز و ارومیه فوق‌العاده بود. آهنگ‌های این کنسرت را به سلیقه‌ی خود مردم انتخاب کرده بودیم و روند کلی کار به همان صورت خواهد بود. برای تهران یک سری آهنگ آماده کرده ایم و اگر مردم هم آهنگی را درخواست کنند، با توجه به کنداکتور و مجوزها قطعا اجرایش می‌کنیم. در کنسرت آتی بیشتر روی آلبوم «مخاطب خاص» مانور می‌دهیم و البته کارهای خارج از آلبوم هم خواهیم داشت. بعد از ماه رمضان هم برای یک شروع مجدد پرانرژی برنامه‌ریزی می‌کنیم. طبق صحبت‌هایی که با تهیه‌کننده داشته‌ام، تور کنسرت‌ها هم در آن محدوده‌ی زمانی خواهد بود.

– تمرین و کار گروه تا به امروز چطور بوده؟

– تا به امروز تمرینان خوب و پرانرژی‌ای داشته ایم. یک گروه حدودا ۱۵ نفری به رهبری استاد امیر فتحی هستیم که ایشان از قدیمی‌های کار و نوابغ اند و حضورشان در کنار ما به بهبود و پیشرفت کار کمک زیادی کرده.

– برای دریافت مجوز چه مراحلی را پشت سر گذاشتید؟

-شرایط خاصی نداشت.  طبیعتا مراحلی هست که همه باید آن را طی کنند و من هم طبق تعهدهایی که داده بودم، خیلی راحت توانستم کارها از طریق وزارت ارشاد پیگیری کنم. باید بگویم که اخیرا لطف و همکاری قابل توجهی را نسبت به هنرمندان شاهد بوده ایم و به همین دلیل امروز بدون مشکل خاصی مشغول به فعالیت هستم.

– و حرف آخر؟

– از تک تک هوادارها خیلی تشکر می‌کنم که تمام این سال‌ها حمایتم کرده اند. نتیجه‌ی این حمایت‌ها را امروز با هم می‌بینیم و با کارهای جدید و اجراهای خوب به آنها پاسخ می‌دهم.

شایان ذکر می باشد علی عبدالمالکی به همراه گروه ارکستر خود در شامگاه ۲۴ خردادماه سال جاری طی یک سانس در نمایشگاه بین المللی میلاد به روی صحنه می رود. علاقه مندان می توانند جهت تهیه و رزرو بلی این کنسرت به سامانه ی اینترنتی ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

 تهیه و تنظیم گزارش: پاشا ولایی

در ادامه از نگاه لنز «مرتضی محمدی» به تماشای تمرین علی عبدالمالکی بنشینید.

منبع: اختصاصی گراموزیک

IMG_7282 IMG_7287 IMG_7292 IMG_7295 IMG_7296 IMG_7297 IMG_7298 IMG_7299 IMG_7300 IMG_7301 IMG_7303 IMG_7304 IMG_7308 IMG_7319 IMG_7341 IMG_7349 IMG_7373 IMG_7378 IMG_7401 IMG_7407 IMG_7412 IMG_7417 IMG_7432

دیدگاه ها

  • پریسا ژوئن 10, 2015 :: 08:34
    0 0

    علی عبدالمالکی برای همیشه در دل ها سلطانه…..

  • ماهرو ژوئن 10, 2015 :: 13:18
    0 0

    علی عبدالمالکی واسه ی ما هوادارا فوووووووووووووووووووووووووووووق العاااااااااااااااااااااااااااده عزیزه , چون واسه دل ما طرفدارا خیلیییییییییییییییییییی زحمت و سختی کشیده 🙁 عاشقشیم شددددددددددددددددددددددددددید , دیوونه وار . داداش خوبم ما همیشه تا آخر عمر ازتون حمایت می کنیم . واقعا بی نظیرید شما هم تو کار هم از نظر اخلاق تکید , تک .
    ایشالا تو کنسرت واستون سنگ تموم میذاریم . من همه قطعات حفظ کردن 🙂 از اول تا آخر باهاتون می خونم . ایشالا بهترین کنسرت شما میشه .

  • amir ژوئن 10, 2015 :: 23:41
    0 0

    آخه با انصاف به شهرستان ها هم بیا

    به خدا خاطرخوات حد نداره

    خدای موزیک عاشقتیم

  • Sina ژوئن 11, 2015 :: 21:49
    0 0

    علی عبدالمالکی یه دونست. ممنون از سایت بزرگ گراموزیک

  • elmira ژوئن 15, 2015 :: 15:41
    0 0

    علی جونم یه دونه ای عاشقتم شدید خیلی خیلی دوستت دارم یاهیشکی یا تو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *