ثبت نام

یادی به رنگ امروز در وزارت کشور اجرا شد

۶۹
ب

69یادی به رنگ امروز در وزارت کشور اجرا شد

گراموزیک: از قدیم گفته اند دوست را در سفر بشناس خواننده را در کنسرت, علی زندوکیلی در تالار پر از جمعیت وزارت کشور برای دوستدارانش خواند .
قطعات یادی به رنگ امروز _ تازه ترین اثر او _ متریال اصلی کشیدن نقش خاطره ای بر خاطر تماشا نشینان این کنسرت بود. کنسرت با چهل و پنج دقیقه تاخیر با پخش تیزر آلبوم آغاز شد.گروه به بالای سن آمد و نخستین قطعه به نام آتش در آب اجرا شد.
چینش صحنه به غایت معنا بد بود جوری که کسانی که در سمت چپ صحنه نشسته بودند قادر به دیدن نیمی از ارکستر نبودند و باید فقط به نیم رخ علی زند وکیلی رضایت می دادند.
اتفاق جالب و خلاق ترک نخست این بوده که گروه ارکستر یکی چس از دیگری به بالای سن می آمدند و سازشان را کوک می کردند ولی در اوج شلوغی صدا بلافاصله به ترک آتش در آب وصل شدند و علی زندوکیلی وارد صحنه شد و در ادامه ساری گلین و زندگی خوب اجرا شد .
و اما نقطه ی عطف کنسرت وقتی بود که علی زند وکیلی مهمان ویژه ی خود را معرفی کرد و تمام سالن به افتخار این مرد ایستاده و ارکستر هم موسیقی ماندگار فیلم قیصر را نواخت. ناصر ملک مطیعی در سیل تشویق های مردم بلند شد و چند دقیقه ای خاطراتش را مرور کرد و گفت : برای زنده نگه داشتن این موسیقی و سینما بسیاری خون دل ها خورده شده است .
در ادامه گلنار _ جاوید اثر کریم فکور _ ناردونه _ دردانه ی قطعات علی زند وکیلی _ ساز رباب و … نواخته و خوانده شد.
علی زندوکیلی یا سیستم صدای تالار شعر را زایل می کند, در گام های بالا این اتفاق دو چندان میشود و کاملا حدس شعر به مخاطب سپرده می شود. باید اقرار کرد که در بعضی لحظات مخاطب کاملا یک صدای واحد بی معنا را می شنود که در مقابل فهمیده شدن به سختی ممانعت می کند و این برای یک خواننده و اجرایی در این سطح غیر قابل گذشت و چشم پوشی است.
پس از اجرای همگانی قطعه ی به سوی تو گروه ارکستر بیرون رفته و سامان احتشامی نوازنده ی چیره دست پیانو به بالای سن آمد و قطعه ی ماندگار «رفته» را نواخت. با ترانه ای از معینی کرمانشاهی و آهنگسازی استاد همایون خرم ,این قطعه بی نهایت زیبا و دل نشین اجرا شد .

سالن هم پای علی زند وکیلی می خوانند و او گاهی گوش می سپرد و گاهی گوش ها را نوازش میداد .
پس از آن دوباره گروه ارکستر بازگشت و قطعات فقط دعا کن ، شب های تهران و سیه مو و ای ایران اجرا شد .
گزارش متنی: امیر ابراهیم زاده

منبع: اختصاصی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *