ثبت نام

محمدرضا هدایتی : طراحی ساده برای تمرکز بیشتر روی موسیقی + گزارش تصویری از تمرین گروه

۸
ب

13گزارش متنی و تصویری از تمرین کنسرن محمد رضا هدایتی در تهران

گراموزیک –  وقتی برای تهیه گزارش به استدیو می رفتم هرچقدرکه خواستم خودم را برای صحبت با محمد رضاهدایتی ِخواننده آماده کنم ، محمدرضا هدایتی ِ بازیگر مانع میشد و ذهنم اصلا به سمت موسیقی او حرکت نمی کرد … حال آنکه او دو آلبوم منتشر کرده و احتمالا در ماه های آینده آلبوم سوم او هم منتشر می شود.

اتفاقی که افتاد این بود که به بهانه عکس گرفتن محمد حسین موسوی کارم را عقب انداختم … بند آرپژ به رهبری محسن افشار شروع به نواختن کرد و محمد رضا هدایتی خواند … ترانه ای که خیلی برای من آشنا بود و بارها و بارها گوش دادم و حتی چندین روز زیر لبم آن را می خواندم و به خلوتم آن را راه داده بودم … (( از تو دلگیرم )) …. ذهنم به هیچ عنوان حتی تا صد فرسخی محمدرضا هدایتی به عنوان خواننده ی این ترک باد آورده نمی رفت … جالب تر آنکه وقتی از ترانه سرای این آلبوم ها پرسیدم اول توضیحی که به من دادند این بود که : رویه ی کاری او و رشید رفیعی این بوده که اول ملودی ساخته میشده و بعد بر روی آن توسط رشید رفیعی کلام اضافه میشده و خاصه این آهنگ که خود محمدرضا هدایتی ملودی ساخته و کلام بر روی آن اضافه شده است.

از او پرسیدم به عنوان یک هنرمند بیشتر سینما و تلویزیون کارکرده آیا قرار است ما شاهد اتفاقات عجیب و غریبی روی سن باشیم یا خیر ؟ و با پاسخ او به این نتیجه رسیدم که کاملا در رابطه با او در اشتباه بودم :

((طراحی ساده برای تمرکز بیشتر روی موسیقی … حتی طراحی لباس هم از همین قانون پیروی میکنه ))

شاید هم همین پنهان کردن چهره و نام خود در پشت موسیقی او دلیل تا ان لحظه مفقود ماندن آوازه خوان آن ترک مذکور برای من بود…

و اما در آخر …. این که قرار نیست اگر کسی در یک هنر فعالیت میکند و انصافا خیلی هم خوب است نتواند در یک هنر دیگر کار کند … وقتی کار شنیده می شود ، دوست داشته می شود ، وقتی با اولین بار گوش دادن آن زیر لب یا ته دل یک ( به به ) یا  یک ( ایول ) نثارش میکنیم دیگر این صحبت های خانه زنک بازی و مخرب قبل از اولین اجرای هنرمند چیست ؟؟ … مگر اسکار ایزاک ، جارید لیتو و …. از همین صنف بازیگری به آوازه خوانی روی نیاوردند و انصافا  خوب هم کار نکردند … واقعا باید این چشم هارا شست  وا گر کارساز نبود عوض کرد و برای آن جایگزین پیدا کرد..

محمدرضا هدایتی با گروه آرپژ به سرپرستی محسن افشار ۱۵ مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی با قدرت و جسارت و به دور از این حواشی برای طرفدارانش می خواند و ما هم به عنوان تماشاگر و شنونده لذت می بریم.

تهیه و تنظیم گزارش : امیر ابراهیم زاده

در ادامه عکس هایی از تمرین این گروه را از نگاه لنز دوربین “سید محمد حسین موسوی” مشاهده نمایید.

# اختصاصی از پایگاه خبری تحلیلی گراموزیک

 

17 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *