ثبت نام

شروع دور دوم کلاسهای آموزشی استاد «انوشیروان روحانی»

۰۲۳۲۵۳dd-e005-4e0c-b658-03f051a79a44
ب

 023253dd-e005-4e0c-b658-03f051a79a44دور دوم کلاسهای آموزشی استاد انوشیروان روحانی در زادگاهش

گراموزیک: استاد انوشیروان روحانی از آهنگسازان و نوازندگان برجسته موسیقی فارسی ایران بشمار می رود. او یکی از آهنگسازان معاصر است که بیش از پانصد آهنگ ساخته‌است که در حدود ۲۵۰ اثر ضبط گردیده است اکثر آن‌ها از معروف‌ترین آهنگ‌های زمان خود بوده‌اند. روحانی در آهنگسازی ویژه فیلم و سینما نیز دارای آثار معروف و ارزنده‌ای می‌باشد. اولین بار در سال ۱۳۴۶ توسط وی «ارگ» به ایران آورده‌شد.

«ادریس ناصری» مدیر برنامه و برگزاری مستر کلاسهای استاد «روحانی» در ایران در خصوص برگزاری این دوره های آموزشی در گفتوگویی کوتاه با رسانه «گراموزیک» توضیح داد: بر خلاف تصور عموم مردم، استاد در همه ی این سالها در ایران حضور داشتند اما به خواسته خود هیچ وقت کنسرتی در وطن خود برگزار نکردند. حدود سه سال است که ایشان برنامه های آموزشی خود را شروع کرده و یک سالی هم می شود که این برنامه های در شهرستان ها بصورت دوره ای جریان دارد. سایتی نیز برای ایرانیان داخل کشور طراحی شده است که هنر جویان و علاقه مندان می توانند برای دریافت آثار استاد به سایت مذکور به نشانی اینترنتی www.anoushirvanrohani.ir مبدین ترتیب _درحقیقت _ آثار استاد را تحت نظر خودشان آموزش ببینند. مضاف بر آن امکان خرید کتابهای به تالیف ایشان از طریق این سایت هم وجود دارد.
وی درباره ی دوره های آموزشی در شهرستان ها نیز گفت: همان طور که گفتم سه سالی می شود که استاد برنامه های آموزشی خود را شروع کردند اما شروع دوره های آموزشی در شهرستان ها نزدیک به یک سال در جریان است و در طول این یک سال در شهرهایی مثل تهران، اصفهان، رشت، شیراز، خوزستان، مازندران و… کلاس هایی برگزار شده است و برخی از این کلاسها دور دوم و سوم خود را سپری می کنند.

نحوه ی ورود به این کلاس ها توسط خود استاد تعیین شده است به نحوی توسط ایشان تستی را از هنر جو می گیرند تصمیم نهایی را _در خصوص حضور یا عدم حضور هنر جو در کلاس_ می گیرند (بدین ترتیب شاگرد مبتدی در این کلاسها وجود ندارد) تمام این آموزش ها برپای نت و تدریس های علمی و کلاسیک است زیرا استاد به آموزش از طریق گوش(شنیدن و آموزش تجربی) اعتقاد ندارد. نکته ای که در پایان باید به آن اشاره کنم این است که یقینا حضور در کلاسهای «انوشیروان» روحانی با کوله باری از تجربه و دانش فرصتی طلایی برای هنرجویان ساز پیانو است و می تواند به رزومه ی خوبی برای آنها تبدیل شود که بعد ها اثر این آموزشها در آثار و نواختن سازشان مشهود باشد.

منبع: اختصاصی گراموزیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *