ثبت نام

حجت الاسلام مازنی: نبود نگاه شفاف به موسیقی از جمله مشکلات هنرمندان

احمد-مازنی
ب

حجت الاسلام مازنی:  نبود نگاه شفاف به موسیقی از جمله مشکلات هنرمندان

پارس نوا: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بی‌عدالتی در تقسیم منابع حوزه فرهنگ و نبود نگاه شفاف ازسوی مسئولان و متدینین به موسیقی را از جمله مشکلات مطروحه ازسوی اهالی خانه تئاتر و موسیقی در جلسه خود با آن‌ها عنوان کرد.

احمد مازنی با اشاره به دیدار با اعضای هیات مدیره خانه تئاتر و خانه موسیقی، گفت: این جلسات در ادامه دیدارهای قبلی با هنرمندان با هدف پیگیری مشکلات و آگاهی از دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها برگزار شد و هنرمندان از دغدغه‌ها و مشکلات خود گفتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌عدالتی در تقسیم منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معاونت‌های مختلف همچون معاونت هنری و سینمایی از جمله مسائل مطرح شده ازسوی هنرمندان تئاتری بود ضمن آنکه توجه بسیار محدودی به هنر تئاتر و صاحب‌نظران این عرصه می‌شود و همین مسئله سبب شده اهالی تئاتر برای جبران کمبودهای مالی به سمت گیشه حرکت کنند که این امر خطری برای این هنر مادر محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مقرر شد؛ مشکلات مطرحه در این جلسه توسط هیات مدیره خانه تئاتر برای وزیر فرهنگ رونوشت و از وی جهت برگزاری جلسه مشترکی در این خصوص دعوت شود.

انتقاد اهالی موسیقی از نبود نگاه روشن و شفاف از سوی مسئولان و متدینین به موسیقی

مازنی همچنین با اشاره به دیدار خود با هیات مدیره خانه موسیقی، گفت: اهالی موسیقی نیز از نبود نگاه روشن و شفاف ازسوی مسئولان و متدینین به موسیقی، توقیف کنسرت‌های موسیقی توسط افراد غیرمرتبط در سراسر کشور، موانع وارده به حضور زنان در کنسرت‌های مختلف به‌عنوان نوازنده و… از جمله مشکلات مطرحه از سوی آن‌ها بود.

رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس با بیان اینکه امام خمینی (ره) حکم مرتبط با موسیقی را با شرایط جدید تطبیق دادند و به همین دلیل رسانه ملی انواع موسیقی را پخش می‌کند، افزود: اگرچه قرار است دیداری هم با آقای صالحی با حضور اهالی موسیقی صورت بگیرد اما اهالی موسیقی که با عشق پا به این رشته هنری گذاشته‌اند باید صبوری بیشتری کنند و با انتقال آن به افراد غیرمرتبط راه و رسالت خود را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *