ثبت نام

«بابک جهانبخش» با چالش اسم آلبوم و یادداشت های عوامل این اثر!

photo_2016-04-24_03-05-37
ب

photo_2016-04-24_03-05-37پارس نوا: تا به امروز اخبار و حواشی متفاوتی از رسانه ها در مورد آلبوم جدید منتشر نشده ی بابک جهانبخش بگوش می رسد٬اما آنچه درست است حالم خوبه است!

روابط عمومی شرکت اکسیر نوین طی اقدامی مجازی نام اصلی آلبوم جدید جهانبخش را اطلاع رسانی کردند. دلیل انتخاب «حالم خوبه» برای این اثر اضافه شدن دقیقه نودی یک تراک به جمع آلبوم با این نام است.حال باید دید این آلبوم در روند پیشرفت «بابک جهانبخش» چه تاثیراتی درپی خواهد داشت. در ادامه گفته و یادداشت های برخی از عوامل آلبوم «حالم خوبه» را بخوانید:

 

*انوشیروان تقوی(خواننده ٬ تنظیم کننده و آهنگساز):

اولین کاری که تصمیم گرفتیم در آلبوم قرار بدیم ٬قطعه ای بود که در شهریور ماه ۱۳۹۴ آماده کردیم. بعد از گذشت مدتی قطعه ی دیگری ساختیم به نام «مثل همه» که قرار بود در آلبوم قرار بگیرد٬ولی «بابک جهانبخش» گفت این کار را در ان زمان منتشر کنیم بهتر است و همین سرنوشت هم برای این قطعه رقم خورد.

نقش من در این آلبوم تنظیم کننده است. یک کار شاد (شش و هشت) که خیلی هم این کار را دوست داریم و فکر میکنم مورد پسند مردم هم واقع شود. علاوه بر این قطعه وکال بیشتر قطعات آلبوم هم برعهده ی من بوده است.

فکر میکنم در مجموع این آلبوم تفاوت زیادی با کارهای قبلی دارد از این جهت که تعداد قطعات اکتیو بیشتر است. فکر می کنم همین تفاوت را مخاطبان موسیقی می پسندند و امید دارم بهترین آلبوم سال ۱۳۹۵ می شود.

 

*اشکان آبرون(آهنگساز ٬ تنظیم کننده ٬ میکس و مسترینگ):

حدود شش سال پیش در گروه «بابک جهانبخش» نوازنده بودم. در آلبوم «اکسیژن» به عنوان تنظیم کننده حضور داشتم و برای این آلبوم هم طبق خواسته ی خودشان یک قطعه را تنظیم می کنم.

این قطعه اسلو است . ملودی حالت ایرانی و ترکی دارد. فضای آهنگسازی این آلبوم آنچنان تغییری نکرده به هر حال این سبک شناسنامه ی کاری جهانبخش است و تا به الان به همین شکل کار کرده که تبدیل به چنین خواننده ی موفقی شده است.

من این آلبوم را نشنیدم و برای همین نمیدانم ماهیت این آلیوم چیست ولی اصولا او خواننده ای است که پیشرفت می کند و با توجه به شناختی که از وی دارم روند پیشرفتش مثبت است. امیدوارم برای این آلبوم اتفاقات خوبی بیافتد.

 

*امیرحسین اویسی(آهنگساز و تنظیم کننده):

من از سال ۱۳۸۵ با «بابک جهانبخش» آشنا شدم و حتی مدتی هم در گروهش بودم٬ده سال است که باهم دوست هستیم٬به همین دلیل سلیقه ی او را میدانم و فکر میکنم اتفاق خوب قطعه ی «مدار بی قراری»‌ دوباره در این سه قطعه ای که در آلبوم «حالم خوبه» تنظیم کردم رخ میدهد.
اسامی قطعاتی که تولید کردیم «حالم خوبه» ، «خاص» و «هرگز» می باشد. سبک قطعات ریتمیک و شاد(شش و هشت ایرانی و ششو هشت مدرن) و یکی از آن هم اسلو است. همچنین سعی کردیم از سازهای متفاوتی استفاده کنیم ماننده کوآنا(آفریقایی) ٬ اود ٬ گیتار الکتریک(مسعود همایونی) و گروه زهی

این اثر یک تحول جدید برای جهانبخش و گروهش خواهد بود٬آن ها نیاز داشتند تا فضای گذشته را فراموش کنند و از تنظیم های مدرن استفاده کنند. در آخر میخواهم بگویم که دلم روشن است.

 

*پیام هوشمند(آهنگساز و تنظیم کننده):

من بیشترین همکاری هایم با بابک جهانبخش بوده است . قبل از وارد شدن جهانبخش به عرصه ی خوانندگی و ورود من به حرفه ی آهنگسازی با همدیگر دوست صمیمی بودیم و در تمام آلبوم هایش به جز دو آلبوم با همدیگر همکاری داشتیم. من هم صدای مورد علاقه ام صدای او است و اینکه به من محبت داشته و همیشه کارهای خوبمون با همدیگر بوده است٬برای همین خواستیم بار دیگر  با هم کار کنیم .

به احتمال زیاد در دو قطعه همکاری خواهیم داشت که کار ریتمیکی مانند قطعه ی «روزمرگی» است. من به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده در این آلبوم حضور دارم.

باید منتظر باشیم آلبوم منتشر شود و بببینیم مردم چقدر دوستش دارند . معمولا ما سعی میکنیم کاری را که دوست داریم و بهش اعتقاد داریم منتشر کنیم بعد که منتشر شد منتقد موسیقی پاپ که مردم هستند تعیین می کنند کار در چه سطحی است برای همین از قبل نمی توانیم تعیین کنیم.

جهانبخش خواننده ای است که مستمر کار کرده و خواننده ی باهوشی است. او سعی کرده در هر آلبوم طرفداران خاص خود را داشته باشد و من احساس می کنم در این آلبوم هم به این قضیه خیلی توجه کرده و آن تغییراتی که لازم بوده را انجام داده است . روند رو به رشد پیوسته ای که وی داشته خودش نشان دهنده ی این است که به آلبوم هایش خیلی توجه دارد و سعی کرده در هر آلبومش تغییرات مثبتی را ایجاد کند٬فکر کنم آلبوم خوبی شود.

 

 

آنها بخشی از عوامل آلبوم «حالم خوبه»‌ هستند و آنچه را می توان بعنوان نتیجه گیری افزود این است که «بابک جهانبخش» بیشتر قطعات شاد در این آلبوم را قرار داده و این نشان دهنده ی تغییر اصلی این آلبوم با آلبوم های قبلی است.

نویسنده: امیرحسین جوادی – گروه فرهنگی و هنری میکروفن

منبع: اختصاصی سایت پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *