ثبت نام

انتقاد «کیوان ساکت» از اداره ارشاد اصفهان

fajr.vaziri-2
ب

انتقاد «کیوان ساکت» از اداره ارشاد اصفهان

پارس نوا: کیوان ساکت نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی از شرط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برای صدور مجوز کنسرت کاشان انتقاد کرد.

کیوان ساکت درباره شرط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای ارایه مجوز به کنسرت وی در کاشان توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته ما تصمیم داریم روزهای هشتم و نهم خرداد ماه در شهر کاشان کنسرت هایی را برگزار کنیم که در این مورد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان حمایت بسیار خوبی از گروه ما داشت اما به دلیل اینکه روند صدور مجوز باید از طریق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انجام پذیرد مسئولان صدور مجوز به مدیر برنامه من اعلام کردند که بنده باید در ابتدا نمونه کار ارائه بدهم تا مجوزی برای کنسرت صادر شود؛ موضوعی که به شدت دور از شان و شخصیت هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت عرصه موسیقی است.

وی ادامه داد: من از آقای صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سخنرانی خود گفت که هنرمندان سرمایه های واقعی ایران هستند گله دارم که چرا اجازه می دهند مدیران این نهاد با هنرمندان پیشکسوت و اصولا هنرمندان شناخته‌شده که سال‌هاست برای فرهنگ این مرز و بوم زحمت می کشند چنین رفتار توهین آمیزی داشته باشند. اعتقاد دارم چنین اقدامی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان زیبنده شان و جایگاه هنرمندان نیست. آیا واقعا چنین رفتاری در شان و شخصیت هنر موسیقی آن هم در مهد تمدن، تاریخ و هنر این سرزمین است؟

این نوازنده و آهنگساز در بخش پایانی صحبت های خود گفت: من شنیده بودم که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان چنین رفتارهایی را بعضا با گروه ها و برخی از هنرمندان اعمال می کند، اما واقعا باورم نمی شد که برای اجرای یک برنامه موسیقایی مرتبط با موسیقی ایرانی چنین برخوردی انجام گیرد. این رفتار جز ناراحتی و نارضایتی و دلگیری چیز دیگری برای هنرمندان به همراه ندارد. ما که پشتیبانی خود را از دولت آقای روحانی اعلام کردیم انتظار چنین برخوردهای توهین آمیز از مدیران محلی را نداریم. با آرزوی سربلندی و سرافرازی ایران و هنر ایران امیدوارم اتفاقات بهتری در انتظار موسیقی کشورمان باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *