ثبت نام

اجرای سیروان خسروی در جشنواره فجر

sirvan khosravi-fajr33(21)
ب

برای نخستین بار در سالن ایرانیان؛

سیروان خسروی به روی صحنه رفت

پارس نوا: سیروان خسروی از معدود خوانندگان با سابقه پاپ است که نامش در جدول اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر قرار گرفت و اعتبار بیشتری به لیست اجراهای سالن ایرانیان بخشید. این خواننده که معمولاً در سالن میلاد نمایشگاه به روی صحنه می‌رفت و پس از این هم کنسرت‌هایش در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد، شب گذشته برای اولین بار حضور بر روی صحنه سالن ایرانیان را تجربه کرد.

کنسرت چهارشنبه ۲۷ دی‌ماهِ سیروان خسروی با نوازندگی کیبورد توسط خود او آغاز شد و بعد از این‌که مخاطبان این خواننده حسابی به وجد آمدند، ارکستر روی صحنه شروع به نواختن اینترو قطعه معروف “نه نرو” کرد و این قطعه مثل همیشه آغازگر اجرای سیروان بود.

پس از اجرای قطعه نخست کنسرت، سیروان خسروی با حاضرین در سالن خوش و بش کرد و سپس اثر “بارون پاییزی” را برای آن‌ها خواند. در ادامه نیز به ترتیب قطعات “تعجب نکن”، “خیلی روزا گذشت” و “قاب عکس خالی” اجرا شد که اجرای قطعه “خیلی روزا گذشت” همراهی و همخوانی اکثریت سالن را به همراه داشت.

“آره” قطعه بعدی این کنسرت بود که مرتضی مسگر نوازنده درامز در حین اجرای این قطعه به شدت مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت. سپس سیروان از مخاطبانش پرسید که ریمیکس “بی قرار” را بخواند یا “به همین زودی”؟ مخاطبانش هم رأی به اجرای قطعه احساسی‌تر سیروان دادند و این خواننده “به همین زودی” را خواند.

سیروان خسروی که معمولاً مخاطبان پرشوری دارد، شب گذشته در بخشی از کنسرت خود از شور کم مخاطبانش انتقاد کرد و گفت: واقعاً انرژی‌تان همینقدر است؟ من تا حالا ندیده‌ام تماشاگران کنسرتم اینقدر کم‌ انرژی باشند. من تمام انرژی‌ام را برای کنسرت جشنواره گذاشته‌ام و کمترین چیزی که از شما می‌خواهم نیز این است که نهایت انرژی‌تان را بگذارید. هر چقدر که شما انرژی‌تان بیشتر باشد، ما هم باحال‌تر و بهتر اجرا می‌کنیم.

در ادامه سیروان قطعه “خاطرات تو” را اجرا کرد و بلافاصله به همراه گروهش بخشی از اورتور قطعه “سوژه‌هات تکراریه” را نواخت که بعد از حدود ۳۰ ثانیه به یک‌باره اجرای این قطعه را قطع کرد و گفت به ما گفته‌اند آهنگ “سوژه‌هات تکراریه” را در جشنواره اجرا نکنید و ما هم این کار را انجام نمی‌دهیم.

“عاشقتم” اثر بعدی این کنسرت بود و بعد از آن هم نوبت به اجرای قطعه‌ای رسید که مخاطبان از ابتدا انتظار آن را می‌کشیدند. سیروان گیتار خود را برای اجرای این قطعه به دوشش انداخت و نریمان ناعمی نوازنده ساکسیفون هم جلوی استیج قرار گرفت تا نقش تأثیرگذار خود در اجرای این اثر را نشان بدهد. “کجایی تو” مثل همیشه جزو آثار پرطرفدار کنسرت سیروان بود و شوری دوباره به سالن بخشید.

در نیم ساعت پایانی کنسرت نیز دو اثر “برگرد” و “این‌جا جای موندن نیست” اجرا شد و در نهایت این خواننده مثل همه کنسرت‌هایش در سال‌های اخیر، اجرای خود را با اثر پرطرفدار “دوست دارم زندگی رو” به پایان رساند.

یاشا حکمی (کیبورد)، مرتضی مسگر (درامز)، طاها مظاهری (گیتار)، نریمان ناعمی (ساکسیفون و بکینگ وکال)، امیر دانایی (گیتار الکتریک) و مجید پروریان (گیتار بیس) نوازندگانی بودند که در این کنسرت سیروان را همراهی می‌کردند.

اجراهای پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر امشب با اجرای علیرضا طلیسچی و امیرعباس گلاب در سالن ایرانیان به پایان خواهد رسید.

گزارش متنی هنر آنلاین

ویدیو قطعه “یه قاب عکس خالی”

عکس از نیلوفر دهباشی

اختصاصی پارس نوا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *