ثبت نام

یاد نادر گلچین در تالار وحدت زنده شد/ استقبال نسبی از نوستالژی ها

۲۶۸۵۶۷۷
ب

یاد نادر گلچین در تالار وحدت زنده شد/ استقبال نسبی از نوستالژی ها

پارس نوا: ارکستر «نوبانگ مهر» به سرپرستی محسن حسینی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد در اولین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر یاد خواننده فقید موسیقی ایرانی را زنده کرد.

ارکستر «نوبانگ مهر» به سرپرستی محسن حسینی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد چهارشنبه ۲۰ دی در اولین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر یاد و خاطره زنده یاد نادر گلچین خواننده فقید موسیقی ایرانی را در تالار وحدت زنده کرد.

عبدالحسین مختاباد در ابتدای این برنامه که با استقبال نسبی مخاطبان روبه رو شده بود، ضمن قدردانی از حمیدرضا نوربخش رییس سی و سومین جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: ما امشب تصمیم گرفتیم ضمن اجرای قطعاتی که مدنظر گروه بود، ۲ تصنیف از استاد نادر گلچین هنرمندی که روی در نقاب خاک کشیده را برای شما اجرا کنیم. به هر ترتیب کسی نباید آثار ماندگار استاد گلچین را بخواند چرا که او تنها هنرمندی است که چنین قطعاتی را می توانست به زیبایی هرچه تمام تر اجرا کند اما به هر صورت ما امشب در پاسداشت این مرد بزرگ قطعه هایی را اجرا می کنیم که امیدوارم در کنار دیگر قطعه ها مورد پسند شما قرار گیرد.

«سرگشته»، «چشم به راه» به آهنگسازی حسین یوسف زمانی، قطعه فولکلور افغانی«پیمانه خالی»، «زلف پریشان» به آهنگسازی محسن حسینی، «آواز و جواب آواز»، «مجنون بی لیلا» به آهنگسازی ایرج امیر نظامی، «بی وفا» جهانبخش پازوکی، «زمزمه عشق» به آهنگسازی محسن حسینی و «تمنای وصال» به آهنگسازی عبدالحسین مختاباد قطعات نوستالژیکی بودند که در این کنسرت برای مخاطبان اجرا شدند، این در حالی است که در پایان این کنسرت بنا به تقاضای مکرر حاضران در سالن قطعه «شبانگاهان» نیز به مخاطبان ارائه شد.

ناصر رحیمی نوازنده فلوت، داود منادی نوازنده ویولنسل، مونیکا لران ، نگین حاتمی، پیمان شامی، نوید شعبانزاده، احسان شامی، فرزاد صیدی نوازندگان ویولن، دانیال اسدی راد و مهدی منادی نوازنده ویولن آلتو، فاروق آزادیان نوازنده تار و سه تار، مجید مظاهری نوازنده کمانچه، نگار اعزازی نوازنده دف و سازهای کوبه ای، مسعود جمشیدی نوازنده نی، میثم رفعتی فرد نوازنده تمبک ، صبا مختاباد هم خوان آواز و محسن حسینی آهنگساز، نوازنده سنتور و سرپرست گروه اجرایی کنسرت ارکستر«نوبانگ مهر» را تشکیل می دادند.

ارکستر نوبانگ در سال ۱۳۹۳ به سرپرستی و آهنگسازی محسن حسینی با محوریت سازهای سنتی تشکیل شد و تاکنون نیز اجراهای متعددی در نقاط مختلف ایران و شبکه های مختلف صدا و سیما با همراهی خوانندگان مختلف داشته است. در سال ۱۳۹۵ نیز بخش سازهای زهی و همچنین سازهای بادی چوبی هم به ارکستر اضافه شدند.

حمیدرضا نوربخش، بهروز وجدانی، مسعود جاهد، سید مصطفی مختاباد، حسین پرنیا، روح الله جعفری از جمله هنرمندانی بودند که در این اجرا حضور داشتند.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *