ثبت نام

علی اصحابی:‌ «مثل مجسمه» بهترین آلبوم سال ۹۴ بود

IMG_0847
ب

Mail

در گفت و گویی اختصاصی با پارس نوا عنوان شد:

 «مثل مجسمه» بهترین آلبوم سال ۹۴ بود

پارس نوا : از سال ۱۳۷۸ موسیقی حرفه ای را شروع کرد. او با قراعت قرآن به استعدادم در خوانندگی پی برد! حتی چندین بارهم صدایش مورد استقبال قرار گرفت مثلا دوران خدمت سربازی در اهواز آنقدر صدایش به دلشان نشست که برایش مرخصی چند روزه نوشتند! با دیدن چنین استقبال هایی به کلاس های آواز مراجعه کرد و زیر نظر استاد صادقیانی بود و سه سال در کنار آن موسیقی سنتی راکار میکرد و سبکش چند سالی سنتی بود. از  سال ۱۳۸۰ بدلیل علاقه ای که به موسیقی پاپ داشت سبکش را از سنتی به پاپ تغییر داد و تا سال ۱۳۸۳ دوره های اموزشی را گذراند و در سال ۱۳۸۳ شروع به ساختن اولین آلبومش را کرد که در سال ۱۳۸۵ هم منتشر شد و باقطعه ی «بخدا جهنمم جایی واسه تونداره» به مخاطبان موسیقی معرفی شد. به تازگی آلبومی بصورت اینترنتی منتشر کرد و می توان گفت حضورش در بازار موسیقی پر رنگ تز از قبل شد. همچنین صاحب دختری با نام «فاطمه» شد. در ادامه گفتگوی «پارس نوا»‌ با «علی اصحابی» را بخوانید:

 telegram

علی اصحابی این روز ها چه می کند؟

مشغول ساخت و تنظیم قطعات آلبوم جدیدمان هستیم که بزودی در سراسر کشور منتشر خواهد شد. فعالیت های دیگرم در این ماه ساخت چند قطعه از آلبوم رسمی ام بوده عوامل آلبوم هم فعلا مشخص نیست اما «کوشان حداد» ، «اشکان آبرون» و فکر میکنم «میلاد ترابی» از اعضای ثابت این آلبوم هستند که کارهایشان را انجام می دهند.

در مورد فضا و سبک  آلبوم بگو.

فضای این آلبوم خیلی نزدیک به آلبوم «کولاک» و «جهنم» است. ترانه های این آلبوم سنگین تر از آلبوم قبلی ام می باشد حتی سعی کردیم پاپ و سنتی را  بصورت تلفیقی انجام بدهیم بدلیل اینکه وقتی میبینم این نوع کارها را مخاطبانم استقبال می کنند چنین کارها را تولید می کنم و فکر میکنم از آلبوم «دیره» موفق تر خواهد بود.

چقدر از جایگاه امروزی ات راضی هستی؟

خداروشکر راضی هستم اما خب قبول دارم نسبت به قبل فعالیتم کم شده است و برنامه هایی دارم که بهتر از قبل باز خواهم گشت البته با یاری خدا.

بنظر خودت افت نکرده ای؟

نه . من چند سالی کم کار تر بوده ام و مشغول ساخت آلبومم بودم اما خب یکسری مسائل پیش آمد که نباید پیش می آمد و این مسائل موجب شد وجودم در بازار موسیقی کم رنگ تر بشود.

تو شروع فعالیتت هم زمان با خواننده های پرطرفدار امروزی بود اما خب امروز میبینیم کمتر از آن ها دیده می شوی.

اول بخاطر شغل دومم نتوانستم تمام فکرم را سمت موسیقی متمرکز کنم و این هم بگویم من سه یا چهار سال وقت صرف آلبوم هایم می کردم و انتشار آلبوم «دیره» با وجود همان اتفاق هایی که نمیخواهم در موردش بگویم موجب شد آن گونه ای که میخواهم کار ها پیش نرود ولی مطمئنم با آلبومی که برایش برنامه ریزی کرده ام انشالله جبران خواهد شد.

بنظرت یک خواننده ی موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

صدای خوب ، اخلاق خوب ، انتخاب ملودی خوب ، انتخاب تنظیم کننده ی مناسب و استعداد بالا که توانایی خلق یک کار موفق را داشته باشد البته باید بگویم بعد از مدتی صدای خواننده تکراری می شود و فقط اخلاق است که هنرمندی را ماندگار می کند.

کدامیک از آلبوم هایی که سال ۹۴ منتشر شد بیشتر پسندیدی؟

من بدلیل مشغله ی کاری زیاد وقت نکردم آلبوم ها را کامل گوش کنم اما من دو آلبوم «علی عبدالمالکی» و «مهدی یراحی» را گوش دادم که موسیقی های خوبی داشتند و من آلبوم «مهدی یراحی» را بیشتر پسندیدم.

بعنوان یک خواننده ی با تجریه جایگاه فعلی موسیقی ایران را چگونه بررسی میکنی؟

بنظرم جایگاه موسیقی دو سال پیش بهتر از امروز بوده است چون یکسری مشکلات بوجود آمده است که فقط مسئولین می توانند بهتر به آن ها رسیدگی کنند با وجود اینکه موسیقی جهان روز به روز گسترده تر می شود.

فکر نمی کنید مجوز گرفتن آسان تر از قبل شده است؟

بله خیلی آسان تر شده است. شاید قبلا انتشار آلبوم اینترنتی ممنوع بود و با باطل شدن مجوزمان همراه می شد که خودم هم این اتفاق را تجربه کردم. درکل مدتی سخت گیری و فشار زیاد شده بود که مدتی بعد آسان تر شد اما می توانم بگویم الان یکسری چیز ها دوباره سخت شده است البته من دکتر ارجمند را قبول دارم و میدانم ایشان موسیقیدان هستند. بنظرم این اولین بار یا دومین باری است که یک شخص موسیقیدان سرپرستی موسیقی کشور را  عهده دارد.

دوستداری در ماه رمضان امسال تیتراژ بخوانی؟

من برای دوسال گذشته نیز پیشنهاد تیتراژ داشتم برای برنامه ی «شهر باران» از شبکه یک اما خب بدلیل ممنوع بودن فعالیتم و یکسری مشکلات نشد تیتراژ داشته باشم. امسال هم فکر نکنم تیتراژ بخوانم.

برنامه آینده ات چیست ؟

یک تیتراژ دارم که حدود سه ماه دیگر در مورد آن حرف میزنم اما خب بیشتر هدفم روی جمع کردن کارهای آلبوم رسمی ام میباشد.

حرف آخر …

اول تشکر میکنم از هوادارای عزیزم که عاشقانه دوستشان دارم و ممنونم که از من حمایت میکنند و امیدوارم در آلبومی که منتشر می شود بتوانم جواب لطفشان را داده باشم. ممنونم از گروه میکروفن

تهیه و تنظیم گزارش: امیرحسین جوادی-گروه فرهنگی و هنری میکروفن

منبع: اختصاصی سایت پارس نوا

دیدگاه ها

  • ساسان آرین می 1, 2016 :: 16:53
    0 0

    علی اصحابی عشقه عشق
    مصاحبه خوبی بود متشکریم

  • Niloofar می 1, 2016 :: 17:01
    0 0

    گروه میکروفون فوق العادست کمال تشکر را از پارس نوا دارم درضمن علی اصحابی سلطان موسیقی ایرانه دوسش دارم <3

  • الهام می 1, 2016 :: 21:00
    0 0

    واقعا عالی بود
    ممنون از سایت خوبتون و آقای جوادی عزیز

  • امیر می 1, 2016 :: 21:45
    0 0

    علی عالی. به امید روزهای پرانرژی

  • عسل می 1, 2016 :: 22:09
    0 0

    علی بهترین خواننده ایرانه

  • هوادار علي اصحابي می 2, 2016 :: 05:39
    0 0

    عالی ی ی ی…

  • پردیس می 3, 2016 :: 12:16
    0 0

    اصلا قبول ندارم که علی اصحابی افت کرده.علی اصحابی فقط یه چند وقتی کم کار شده بود ولی افت نکرد و آلبوم ای پی که دو ماه پیش منتشر کرد از بهترین آلبوم های چند سال گذشته بود.تمام آهنگ های علی اصحابی رو دوس دارم و عاشقشم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *